Sen kväll, trött som få

Igår kväll var hela släkten bjuden till Hjalmar's Örebroadway på parkteatern, förrätt och varmrätt ingick. Trodde inte att kabbaréstuket var något för mig men det var fler än två gånger som jag skrattade så att jag grät. Ena gången var det en giraff, andra gången var det parodi på de två dansmöss som hjälpte askungen att sy en ny fin klänning.... Askungen var såklart kronsessan Viktoria som hade blivit fattig av att madelene hade snott all PR och även pengar.... haha. Maten var klart över förväntan och smakade inte alls så massproducerat som det faktiskt var. En väldigt trevlig kväll helt enkelt, trots att ola inte kunde följa med och det gick vida rykten om vad han faktiskt gjorde i lund ;)

...och någon gång efter elva tog det slut och jag slussades hem, inte för att sova, utan för att plugga klart inför tentan som var imorse. Reproduktion, kroppens muskler (alla), mag/tarmkanalen och immunsystemet eller 500 sidor i fysiologibibeln. Det där med att läsa har jag inte tid för utan jag satsar på att syna och förstå alla bilder i boken samt att läsa anteckningar och åhörarkopior - alla tre saker parallellt. Efter en del som jag känner på mig är viktig så lutar jag mig tillbaka och tänker hela senariot i huvudet och funderar på en tänkbar tentafråga på ämnet. Ev. så ritar jag ner allt för överskådlighetens skull eller slår i någon av mina böcker om det är något som är oklart. Japp, det var lite studieteknik det ;) Gick och la mig strax efter 2 igår natt. Eftersom jag har svårt att somna utan en varm sovande ola bredvid mig så låg ajg vaken och frös ett bra tag innan jag somnade.... för att sedan vakna halv 6 av att Neo lekte med någonting i sovrummet/i sängen. Kände mig helt groggy när jag vaknade, har haft ont i huvudet hela dagen och groggykänslan är fortfarande kvar. Hand i hand med att jag är supertrött.. Så varför gick jag inte och la mig kl 17? JO, 2a delen av Millenium börjar om 5 min. Frågan är om jag vågar se den själv???...

Och hur det gick på tentan? Jo, det gick "bara bra" :)

sov så gott, (saknar dig älskling!)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0