Gött mos

Jag måste erkänna att jag inte har hållit det träningsförbud jag satt för några veckor sedan. En idrottsläkare kontaktade ju mig för nån vecka sedan och trodde att jag hade Twar som för nuvarande låg latent. Har en läkartid på VC den 19/3 för att göra en anikroppsstatus. Twar (bakterie) ger tydligen förkylningssymptom fast med ca 4-7 veckor långa utbrott, bakterien detekteras ej under vanliga infektionsprover utan man måste antingen söka specifikt för bakterien eller också kolla om man har utvecklat antikroppar mot den, vilket brukar ta ca 4-6 veckor efter insjuknande. Hur som helst, jag försöker träna vad jag förmår när jag väl är frisk och gårdagen visade lite på gammla sara och min förmåga att köra länge på 90% av maximala pulsen, ca 10 slag över mjölksyratröseln. De svettiga klubbkompisarna bredvid måste trott att jag rullade ner under denna långa intervall för jag satt och bara andades och benen sved knappt någonting (förutom när jag ökade till 95% när det var 2 minuter kvar ;P) Men det som jag var så förvånad av, men glad av var att jag inte kände av den tryckta känslan i andningen alls, hade inga besvär under hela gårdags pass! :D

nu ska jag på studeranderådsmöte på universitetet! Sen ska jag träna och handla :)

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0