Midsommar, for äver änd äver...

Igår var det midsommar och en händelserik dag för familjen Hellström/Backlund som det står på vår dörr. Vaknade strax innan 7 av att ola öppnade sovrumsdörren och la sig bredvid mig i sängen och kollade på mig med sina pigga gråblå ögon, "ligg kvar här ett tag medans jag gör frukost" sa han och försvann ut genom dörren igen med Neos jamanden om att jag också skulle stiga upp. Efter grötfrukost med ägg cyklade vi och hämtade pappas bil och senare jobbarkompismats för att springa i Kilsbergen. Jag släppte av dem i Mogetorp på bergslagsleden och åkte sedan själv till Ånnaboda. Killarna skulle springa 27 km och jag 1 timme jogg varvat med powerwalk i mina nyinköpta trailskor med goretex i. Fick 200:- rabatt för lite mtb-counseiling ;)



Jag sprang ut på Harspåret men tappade det av nån anledning och fortsatte bort mot Storstenshöjden på gamla motorcrosspår/mtb i underbar gammelskogsnatur, mmmmm :) När jag springer så löper jag som jag skulle kört min hojj, inte så vägvinnande i vissa fall men det är svårt att vänja av sig att inte "hitta rätt linje med bäst grepp" Nedför södra och norra backen kunde jag inte springa, nej det kände jag slet alldeles för mycket på min ovana löparkropp så jag gick. Men jäklar vilket bra grepp om berghällarna jag hade - och foten gled inget inuti skon. Gött! Sprang tillbaka till Ånnaboda och var vid bilen igen efter 61 minuter, snacka om att mitt fågelsinne stämmer ;P

Efter att jag suttit och druckit kaffe i bilen ett tag så kom ola och mats och satte sig bredvid mig med god min, men uj vad tungt det var sista 7 km tyckte mats. Ola köpte en perfekt camelbak när jag köpte mina skor. Dock var den endast för män, ajaj, kolla övre bröstspännet. Det var lite dåligt tyckte jag. Men, det är väl 70-80% män som köper camelbak kan jag tänka mig.
 



Eftermiddagen tillbringade vi hos min farmor och farfar med midsommarbuffé och jordgubbar å glass. För att inte glömma de 4-5 olika hemgjorda snapsarna. Jag som inte gillar snaps var chafför hela dagen (tills ola och jag var hemma ;) ) Vi åkte till Gällersta Forngård allesammans för att kolla på dans, fika monsterfika och skjuta med luftgevär. Jag, som aldrig skjutit förr slog både ola och farmor. 

Senare delen av Kvällen spenderade ola och jag ensamma med rosé (damn you Martin) + en flarra hemgjord lakritsshot och vi busade uppe senare än länge. Vi kan prata om allt och lite till, jag känner mig 100% Sara med dig. Du och jag älskling, for äver änd äver änd äver änd äver....

Ha en skön dag!

//Sara

Kommentarer
Postat av: Oscar Ekstam

Har Ola stånd på bilden?

2010-07-02 @ 20:53:52
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: Sara

Nej, det är bara hans normalt välfyllda tillstånd... ;)

2010-07-03 @ 09:36:50
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0