Första Triathlontävlingen avklarad och helnöjd med min pallplats

Fredagen (idag) var uppbokad med: gå på stan efter jobbet, tvätta, löpträning, sommarkursplugg samt att gå till O´leary's för att äta after work-buffé samt att bli en aning salongsberusad. Det enda vi fullföljde var att gå på stan ett tag innan vi fick ett sms där det stod: "är ni inte sugna på att köra Triathlontävling i Nora ikväll, 18.30? Välfyllt prisbord!" Och fan vad sugna vi blev trots att vi hade tvättid och allt annat bokat. Sagt och gjort, vi rejsade hem från stan och lyckades få skjuts av pappa till Nora. Jag hade aldrig kört någon triathlontävling innan, och det var senast i högstadiet där det var obligatoriskt test om man var simmkunnig som jag överhuvudtaget simmade innan just idag. Crawl? Vad är det? Bröstsim vare här, eller ryggsimm? Det är ju skönare för nacken :P


Här lugnt och skönt innan start :)



Argh! Starka paret!!



här gick de snabbaste sälarna i sjön, 21 grader var det!







Jo, jag var även efter dessa herrar efter simmningen....



precis gått iväg med hojjen efter "doppet"



...och när jag precis fått på mig löpskorna efter cyklingen...



och jag kom på pallplats! Helnöjd då jag kört om närmare 80 tävlanden under dryga milen på cykling (som kompensation för min urkassa simmning)



Det var 100 startande, löpningen kändes förvånadsvärt skitbra och det gick snabbt. Kunde lägga på en spurt sista 100metrarna som hette duga. Cyklingen, tjaa där krossade jag alla icke-cyklister men det KAN ju ha varit för att jag är just en cyklist. Körde om, och körde upp mig minst sagt rejält och vid löpningen så tappade jag ingenting till de erfarna triathleter som sprang före mig så jag är helnöjd med dagens träning :)

Fick 3 trisslotter och en ros för min bronsplats där jag vann 75 + 25 kr. Gött! Hela startavgiften blev betald. +/- noll alltså! :)


Nu ska vi gå och lägga oss i vår stooora säng. Gos, gos och mer mys :D Morgondagen bjuder på Kåvirundan med pappsen, fika och framförallt Touren hos pappa framför hans 42 tummare... Mmmm..

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0