MCV, SCV, SCF, WTF?

Kissen ligger kurrandes mellan mina utsträckta armar medas jag bloggar. Det är beckmörkt i hela lägenheten, har "earth day", nej skämt åsido elpriset skulle skjuta i höjden några timmar idag och eftersom vi har rörligt elavtal så på den vägen är det. Har nyss kommit hem efter att ha snigelcyklat till stan där vi köpte lite grejjer till våra husdjur, fan-vad skönt det är att säga våra istället för vårt ;) Kanske kommer i hem men några hamstrar någon dag... olis gillar ju de små rackarna, o jag med. Jag har gått runt med feber under dan och bombad huvudvärkskalle. Andas, det kan jag bara göra med munnen. På förmiddan hade vi laboration. Denna gång skulle vi utför ett visst antal neurografier. MCV, SCV och F-respons skulle vi utföra. Jag blev klar efter hälften av den utsatta tiden, så det gick riktigt bra :) I MCVn kollar man att den motoriska ledningförmågan är inom normalvärden, under SCV kollas den sensoriska ledn.hast och i F-responsen kollas hela nervus medianus förmåga att föra aktionspotentialen vidare. Den hastighet som "den elektriska signalen" for fram i min nerv var dryga 55m/s, klart godkänd hastighet ;)



Ikväll ska vi ta en snor-romantisk midda tillsammans med fläskfilé, potatisgratäng, sås och grönstänger. Åh, tänk om man ändå kunde känna smak!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0