Vad livet är härligt.....

....man kan ju aldrig veta vad som händer imorn! Funderar på det ibland, jo alltså att livet förändras hela tiden efter vilka scenarium man väljer eller kastas in i. För två, tre år sedan skulle jag aldrig kunnat gissa att jag skulle vara där jag är idag, med en sambo som älskar mig och jag honom i en fin trea på Norr med en kelsjuk tonårskisse. Jag blir upprymd bara av tanken om vart jag står 3 år in i framtiden! Eller 5år, eller 10 år ;) Jag tror på att göra de saker som man inte riktigt vågar, men som man innerst inne vet är det som är bäst för en själv och ens utveckling. Faktiskt. Livet är för kort för att gå runt och gräma sig i efterhand... En annan grejj som jag tror jag har påverkat O till att bli lite mer tillfreds med den ekonomiska situationen är att uppmärksamma hur bra vi faktiskt har det. Vi har kanske inte råd att åka till något varmt land och cykla och käka på resturang, vi har troligtvis inte råd att skaffa en bil eller ett hus utanför stan men vi har ju varandra, en fin hyreslägenhet och hälsan! Och ibland har vi faktiskt råd att köpa "de där löparskorna med sula bra för att springa i snö" eller "den där fräna lampan på IKEA" Allt löser sig alltid mer eller mindre brukar jag köra med, både i laboratoriet och i livet ;)


På väg hem efter en kvällstur en varm kväll i juli; jag ensam i skogen med musik och det sista solskenet...Underbara sommartid!



//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0