Kall söndag

Vart tog söndagen vägen?

Upp i ottan. Ok, kl 8. Äta frukost, göra matsäck och klä på sig bäst man kunde sedan åkte vi iväg till Ånnaboda. Ola skulle ju köra Wadköpingsloppet, ett 4 mil långt skidlopp som är med i långloppscupen. Jag fick en del förfrågningar om varför inte jag tävlade en fin dag som denna, men jag tycker att 4mil är liiite väl masdigt för en som åkt 2 ggr. Satt i bilen och lyssnade på tokarna i P3 medans gubben fixade nummerlapp och toabesök. Jahupp, dags för start, då får man agera klädupphängare åt diverse deltagare. De yttersta tårna började redan tappa känsel, det här kommer bli en låång dag tänkte jag. Och det blev det. Arrangörerna hade dragit om banan så att jag langade vid ett helt annat ställe än vad vi hade tänkt, men det ordnade sig ändå. Närmare 3 timmar ohjälpligt tramp i cykelskor senare kom han in för målgång, trött och inte det minsta glad. De e långlöpp de!

När vi kommit hem käka jag upp en alldeles för liten matlåda sedan packa vi in hojjarna i de lånade bilen och åkte hem till farsan. Efter en snabb kaffe och alldeles för många brago så åkte vi och handlade. Hem, och här är vi nu och kollar på vetenskapsmagasinet, tror jag det är. Skoj att se hur de byter ut alla kemiska namn till att efterlikna en cell att vara en stad :)

Dagens vinnare i orange...


Olas målgång..


Nu måste jag eta..

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0