Halvaktiv smakdag

Idag har jag bl.a. fått reda på hur cellerna i näthinnan fungerar, vad smaker som salt och surt egentligen är och hur brett mitt bäcken är.
De första kunskaperna tänker jag inte gå in på här men det jag vet nu är att mitt bäcken är 150 mm brett. Ni cyklister hajjar säkert till om jag säger att mätningsanordningen var av märket Bontrager. Japp, för att välja rätt sadel ska bäckenet mätas. Avståndet i mm ska vara detsamma som sadelns bredaste punkt. Magnus på norra tog ner en sadel som skulle passa mig men jag tyckte den såg bred ut. När jag kom innanför dörrn mätte jag min sadel på min tävlingshojj och den var 120mm på det bredaste stället. Oj! inte konstigt man får ont! Mina sittben är ju 3 cm bredare än sadeln, och jag sitter nästan aldrig på det bredaste stället heller. Jag har rätt så smala höfter så jag tänkte att jag skulle ha ett litet bäcken men det visade sig att jag hade "kvinno-medium". Gött sa grisen.

Efter plugg och jobb mötte jag och ola upp och sen bjöd jag honom till asiatrestauranten Saigon. Åt som vanligt det godaste; kyckling med thaibasilika och han åt detsamma fast med biff =P Umamin dansade ringdans på våra smaklökar... Eller förlåt! Glutamat var det! ;)

Ikväll ska jag ha Sara-kväll. Eller egentligen Sara&Neo-kväll då gubbenär och spelar Guitar Hero Van Halen "i ett antal timmar" Rock on! :)

Justja, idag var det lugn skidpremiär på de nya skidorna. Det gick som förväntat ;P Väntar på att någon ska ta mig under sina vingar och lära mig hur man gliiiiider...




//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0