Från rödhårig till blond

Jag gillar att ändra min hårfärg då och då och är inte skrajj för att färga håret hemma, frisörer har jag aldrig litat på utan om det är någon som ska få göra misstag i mitt hår så är det JAG. För ett tag sedan fick jag ett infall och färgade håret djupt rött, fränt tyckte jag men färgen mattades fort och jag ville få tillbaka min vanliga hårfärg. Jag blev förvånad när en kompis skrek: "nej nej, färga inte tillbaka själv, det kommer bli orange och skitfult och vara som svinto! Gå till en frisör!" Men att lägga ut 600-700 spänn per färgning hos en frisör har aldrig varit särskilt lockande. Nej, jag testar själv! Klickade runt på olika forum hur man skulle bete sig och 2/3 sa att man skulle gå till en frisör för att få tillbaka blont hår efter rött. Tydligen så skulle man göra en avfärgning (blondering) 1 eller 2 gånger och sedan färga håret i en askfärg (grå-violett underton) som skulle neutralisera de gul-oranga färgerna. Sagt och gjort. Efter 3 färgningar dvs 300:- är jag ljushårig igen. Skönt!!!

Innan, hot redhead....


...till svag morot.... till polsk hora till......



..Yes!!


Nu ska jag gå och käka Italiano med gubben :)

//Sara

Kommentarer
Postat av: din mámma

skämms på dig, andvänd aldrig dem orden mot polacker svenne hora, ska jag kalla alla svenskar som försöker färga sig mörka svennehoror eller, ohsnälla vill ge dig stryk........

2011-06-24 @ 01:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0