back to nature

Söndag förmiddag, ska snart ut på en runda med vinterhojjen. I Förrgår lånade jag morsans bil och åkte till syrran i Linköping. Hon flyttande till sin nuvarande lägenhet dagen innan så allt som ettan på 45 kvadrat rymde var ca 35 flyttkartonger, ett köksbord och min gamla säng. Syrran var mest uppgiven och var inte det minsta sugen på att göra någonting åt interiören. Hon sa, att det här var tionde gången hon flyttade på 2 år och hade tappat suget efter att "komma i ordning" för länge sen. Det här var förresten det första förstahandskontrakt som hon någonsin haft så därav har hon ju heller inga möbler. Och vart ska man börja då? Om man inte har någonstans att lägga undan sina grejjer? Jag hoppas att hon kommer iordning med sitt hem inom några månader då hon förhoppningsvis sparat ihop till nån gammal bokhylla, eller soffa från blocket.

När vi var på IKEA för andra gången på ett dygn för att inhandla lite strögrejjer så  slogs vi av hur många det var som var på tjocken, gravida, med barn. Varannan människa i kisskön hade en liten bulle i ugnen vilket ledde till ikealunchens samtalsämne (min lunch var helekologisk och gick på 24 spänn och då la jag dessutom till kaffe!) Cecce trodde boomen berodde på att det är så många i vår ålder som har kommit upp i 20-någonting. Det var ju en stor babyboom 1988-1990 och att det är vår generation som börjat kläcka. Jag sa att jag tror och hoppas att jag kommer att bli en ung mamma och att jag tror att jag och ola kommer att bli bra föräldrar. Jag tror jag kommer bli en bra mamma sa jag till cecce, lite rustik men snäll ;) Det kanske låter konstigt men när jag ser den perfekta modern framför mig så ser jag Lovis i Ronja Rövardotter framför mig. Med stripigt hår och stort hjärta. Inte någon stepford wife med vit villa där inte, tänk så olika man kan tycka!




Nä, nu ska jag ut och cykla! I eftermiddag åker vi till hjortkvarn för påsklunch hos olas pappa :)

ha det!

//Sara

Kommentarer
Postat av: Suzer

Lovis äger!

2010-04-07 @ 14:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0