pluggsara har funnit sin plats i livet

Huvudet dunkar på som vanligt - kan jag inte bli frisk snart? En lite halvrolig sak som jag märkt är att det sprakar till som som om pyttelite sand krossas i mitt högeröra när jag vickar på huvudet. Är det därför jag har haft ont i höger öra? Någon har installerat en stenkross i mini-mini format i mitt öra, säkert. Jo, säkert.

Igår hade jag en föreläsning om Statistik. Många nya ord för olika typer av variabler. Konstiga diagram. Måste läsa de fyra kapitlen idag som vi gick igenom igenom igår för imorn är det åter igen en föreläsning om statistik. Mina böcker kom igår, så nu har jag påbörjat mitt egna lilla medicinska bibliolek! =) Jag är nog lite stolt över mig själv att jag påbörjat de här studierna direkt efter gymnasiet och inte haft en 4-5 "ströår" där jag inte haft en aning om vad jag vill göra med mitt liv, fortsatt med ett 7000 kr-före-skatt-jobb och bott i en 1:a i vivalla. Men så är det ju så att jag trivs som bara den med att just plugga också =) Att få Aha!-upplevelser; då poletten tillslut trillar ned efter att man om och om igen läst en text utan att förstå är så skönt. Eller en föreläsare som åter igen får en att sitta och dra på smilbanden i hörsalen och bli intresserad om någonting som till synes ser skitsvårt ut. DET är guldkornen med att plugga. Och när jag och min skrivare fungerar så bra ihop så blir det ju ännu bättre ;)
Det enda som behövs nu är väl egentligen en bättre arbetsplats där jag kan ställa ifrån mig böckerna. Just nu ligger mina pluggrejjer; i nattduksbordet, på soffbordet, bland kläderna, på gula hyllan, bland olas cx-saker, på köksbordet, i bokhyllan, i väskan... Ja, ni förstår - det är överallt! När vi flyttar i oktober kommer ett helt rum dedikeras till plugg- och cykelrum! Shiho.

Jag har lånat 5 böcker på bibblan om blodtryck; en var för lätt, en för svår, två för odetaljerade och en alldeles, alldeles underbar...

Nog med plugg; jag längtar till den 18 oktober då vi anordnar cykelcrosstävlingen i kumla. Det ska bli kul att se Martin alldeles uppspelt med fradga hängandes långt ned på halsen ;)

//Sara

Kommentarer
Postat av: Maxus

Ströår är för losers! Ehh... om man nu inte håller på med något som tar 20.000 obetalda timmar att bli bra på och som inte går att läsa sig till förstås.

2009-09-03 @ 20:21:10
URL: http://twitter.com/maxuswidar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0