Välbefinnande utan hjälp från yogis

Idag trillade mitt studielån in och på mitt konto stod det nu helt plötsligt 7838 kr istället för 18 kr. Jippie :/

Min fina sambo kommer ofta hem från jobbet/träningen och är stressad av att det är så lite kvar av kvällen och så mycket att göra. Jag brukar då försöka få till en mikro-paus med honom t.ex. ligga på sängen och bara småprata igenom dagen i 5 minuter eller stå i hallen och bara hålla om varandra i några minuter innan vi sätter igång med tvätt, disk, träning, pluggning och allt vad vardagsgrejjer heter. När vi flyttade ihop för drygt ett år sedan kunde han inte varva ner så som han kan nu och det tycker jag är ett stort framsteg :) Det behöver inte ta lång tid - hey, vad är egentligen 5 minuter när det gör en sån stor skillnad för välbefinnandet?




Igår var vi på gymmet och det var andra gången på två gånger som ett yoga-freek (olika killar) började snacka med mig lite för entusiastiskt. Det lustiga, eller kanske skrämmande var att båda yogisarna tog kontakt när jag stod vid samma maskin nämligen hipstermaskinen (man står på ett ben och pressar ner en rulle som man har i andra benets knäveck - som att cykla med ett ben) Och hur ofta kommer yogisar fram och vill framföra hela sitt koncept och värva nya medlemmar? Ska be ola stå bredvid nästa gång jag ska köra denna maskin och se om det blir någon ändring i folks beteenden.... ;)

Puss å kram

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0