Desperat

4 dygn har huvudvärken hållit i sig... Fy fan säger jag. Vaknar med huvudvärk, somnar med huvudvärk. Jag var frisk i nästan två veckor och jag ska väl vara glad för det. Jävla lyx att vara frisk. Usch å fy.

På lördag åker ola ner till cykelmässan för att göra reklam för Gotland Bike Battle, GBB som vi båda körde i somras. Jag vann damklassen, ola 2a i herrklassen. På tal om sjukdom (när man ändå är igång med klagan) så körde jag tävlingen med feber = inte bra för hälsan och "lite" extra jobbigt att hålla blicken horisontellt, men va fan. Det var en tävling jag sett fram emot. Pust, vette fan hur tävlingssäsongen 2010 kommer att se ut. Träningsmönstret sedan juni-juli har varit; sjuk 5 veckor virusinfektion, mellanläge sjuk/frisk 1 vecka, förkyld 1,5 vecka, frisk 2 veckor, sjuk 2 veckor, mellanläge sjuk/frisk 1 vecka, sjuk 1 vecka, frisk 3 veckor, sjuk 2 veckor.... Såhär är numera min träningsvardag. Pest. Jag hinner aldrig få upp ens den grundkondition som krävs för att börja med det anaeroba eftersom jag alltid blir avbruten av sjukdom. Min träningstid går till 50% ut på att ligga hemma i sängen med ipren och snorpapper.

Är det någon likasinnad tävlingsmänniska som kan förstå min frustration? Är det någon som har något tips, eller har varit med om samma problem? Börjar bli desperat.

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0