Brända glädje-inducerare och lite nördstuff

Var i pappas lägenhet och pluggade hela gårdagen eftersom det är fullt av skyddspapp, målare och plast i lägenheten. Ola smsade på förmiddan att han inte mådde någe bra och skulle gå hem när tillfälle gavs, trött och på gränsen till feber lät symptomen som. När han kommit hem till pappa så la vi oss i de mjuka skinnsofforna och kollade på American Soldiers. Inte särskilt bra film tycker jag, men den dög som plugguppehåll/sjukfilm. När vi tillslut bestämde oss för att åka hem till bombnedslaget till lägenhet så snöade det! =) Det är så fint med snö.

Jag märkte hur jäkla bra koordination jag hade igår. Laga mat, baka hallongrottor, plugga, kolla på TV och pyssla om sjuklingen - allt på samma gång. Maten blev riktigt god men hallongrottorna blev kanonbrända. Japp, de såg ut som smulnade kolbitar och röklukten ska vi inte ens tala om... Men att hallongrottorna (som jag pratat om i flera veckor) blev just kvarglömda och förkolnade i ugnen igår kväll var bara bra, för det gav ola ett stort varmt smile på läpparna där i sjuksängen och det tror jag han behövde =)

Puss och kram

PS. Hur fränt vore det inte med ett trikulärt mikroskop som man kan koppla en PC/mikroskopkamera till?!?


Så kan man spara ner baktis-bilder och annat gojs som man hittar hemma, på datorn, förstora upp som på canvasduk och sätta upp i kontoret/vardagsrummet! Ska INTE ha monomikroskop. Ush å fy. Fast mikroskop och kamera 3Mpix skulle gå på 9000:- så det får nog bli ett framtidsprojekt.


//Sara

Kommentarer
Postat av: Lisa

När jag gick på konstskola för några år sedan var jag jätteinne på ungefär samma idé! Jag målade massa olika tavlor med olika virus och sånt, uppförstorat i jättestor skala! Vet inte om jag har någon kvar bara, men jag kan kolla. Isåfall kan du få den/dom och ha lite sjukdomar på väggarna ;)

2009-11-05 @ 15:31:28
Postat av: Mamma Milla

a en framtida morsa som fixar allt på samma gång, tycker jag känner igen det där =)

2009-11-05 @ 15:47:34
Postat av: Sara

Vad fränt Lisa! Och det som ännu större är väl att det finns fler än jag som skulle tänka sig att ha små sjukdomsspridare på väggarna ;) Jag måste kolla in tavlorna, låter ju helspejsat.



Till lill-mammsen: Kanske det, vem kan ha mer rätt än dig liksom? ;)

2009-11-06 @ 14:50:56
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0