Måndagsbarn

Vågade mig ut igår på en tvåtimmarsrunda i distansfart, kändes skitbra tills jag kom hem och blev dunder-lam. Att kroppen bara hade kört två timmar slomo verkade den inte bry sig om; här skulle det vilas! Somnade bakom en bloggande Ola i soffan. Kan inte ha slumrat länge för på eftermiddan åkte vi till Granhammar (man kör förbi granhammar när man kör Täbyvägen från fjugesta för ni som vet.) Och vad ska man göra i en liten håla mitt emellan vintrosa och fjugesta då? Jo, vår oro om huruvida det hemmagjorda akvariet på 270 liter ska hålla vattnet för sig själv eller vips släppa ut allt i lägenheten så att det blir en plaskdamm i stället för lägenhet är påtaglig. Vad gör man om nästan 300 liter + fiskar + sköldpadda sköljs ut över parketten och drippar ner till grannen? Det får inte hända! Jo, vi åkte till granhammar för att hämta ett akvarium som jag fått låna av en polare. Så att Öste+fiskarna får någonting större än en hink att bo i under ombyggnationen.

Sitter och smuttar på rött som vi även ska ha till maten när gubben kommer hem från träningen. Och vad har jag lagat då en sådan afton? Jo, ört- och vitlöksugnsbakad potatis med en stor sallad, rött att dricka till och....dadadadatata!.......blodpudding. Ironin sprider sig ut från köket, igenom hallen, till vardagsrummet och ända ut på balkongen... Kött är dyrt.

Idag körde jag temposvängen utan något tempo (klok ordination från högre makter ;) ) Kanske till och med slog rekordet "Saktaste Temporundan Någonsin!" Iallafall, jag fick den välkända tanken vad fan har du gett dig ut på det här kommer aldrig gå, du kommer ju bara blir mer sjuk osv osv. Var nära att vända i Nerikes Kil (!) då jag hade haft halvt öppna/halft stängda ögon på vägen dit. (Ni som tränar kontinuerligt känner säkert igen detta.) Jag har inte sovit dåligt utan är bara så jäkla off för att jag fortfarande inte är frisk och kry så att kroppen strejkar. Jaja, imorn blir det ett nytt försök. =)

Vi kollar runt på en massa lägenheter, men ingen har matchat ännu. Såg två perfekta lägenheter på 70 kvadrat vardera, uteplats på både fram-och baksida. Enda kruxet var att de fanns i Brickebacken. Detta är ett nono område med inspiration á la Rosengård och Vivalla. Fuck.

Nu e de mat, skrek just ola som inte gjort mycket mer än att ställa fram smöret ;)..... Kommer älskling!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0