Cafémys

Såg klart på På västfronten intet nytt idag på Historian, vissa gillade den men de flesta tyckte inte om den. Jag tyckte den var bra, jag gillar krigsfilmer och filmen kändes trovärdig då huvudpersonens liv säkert skildrade genomsnittssoldaten. Slutet var också bra, men lite väntat. Ingen solskenshistoria här inte!

Kollade på studentum.se vad jag kommer att behöva för lägsta betygssnitt för att komma in på Biomedicin i Örebro universitet och resultatet är nästan lite pinsamt. 12.30 i snitt behövs vilket är ungefär hälften g hälften vg. Blir inga större problem med att komma in där alltså. Ska ändå, efter lite disskusioner med kloka klasskamrater lägga in ett ordentligt pluggryck i några ämnen som jag hänger på gärdsgårn till mvg på. Japp, tävlingsinstingten visar sig på andra ställen än i cyklingen ;)

Fick sms från Ola som hade slutat tidigare och som ville anordna ett kärleksmöte på stan. Sagt och gjort, jag föreslog cafét ovanför bibblan, Mummel och Mums. Jag kom lite tidigare så jag hann sitta och kuckelura lite för mig själv. Senast jag satt där var när cafét var nytt och det var ju några år sen. Under de åren jag INTE hade varit där hade cafét förvandlats från bibliotekscafé till gravid/nykläckt bebis café med lekstuga i plast och där morsorna käkade kladdkaka både i plasthus och på gunghästar. Och hur många ungar som helst i bjöjjåldern sprang runt runt alla bord. Flinade till, undra hur Olis kommer reagera när han ser alla de här små sötingarna? Ett stort stort léende och lite hintar bjöd han iallafall på när han kom till mitt bord =)

Nu ska jag snart bege mig till ljungstugan för att köra 3 minuters, 6-7 st. På 90-95% av max. Sen blir det marklyft och mage/bål och kanske lite axlar också.. Får se om Matte hunnit bränna ut någon skiva med remixade melodifestivallåtar eller liknande ;P Nä, skämt åsido..

Ha det bra!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0