Årets Prestation

Ojojoj.. Inte varit särskilt bra på att uppdatera händelser.. Nu är det söndag kväll; känner mig trött men glad. Lite täppt i nosen men det behöver ingen veta.. Olis å jag sitt/ligger i soffan och slökollar på sporten, lite besvikna att de inte visade dagens cykelnyheter; Lövqvists vinst. Jaja, inte första gången man blir halvsur för att de visar 90 % fotboll. En reklam ni säkert sett är Match.com, kommer inte ihåg exakt vad de säger men typ Hitta den stora kärleken på match.com sveriges största... Ola snuvade till och sa; eller också går man med i Almby IK... Ja, sa jag. Och är man under 20 kostar det bara 75 kr per år, skitbra. (Vi försökte höja årsavgiten på gårdagens årsmöte, men det gick icke igenom..) Ett medlemskap på match.com kostar 249 kr i månaden,. HMF!

Hade bestämt utgång med några kompisar i fredags kväll, men ändrade planerna till myskväll hemma. Planerna ändrades dock igen efter några timmar, då till utgång, fast med bla min älsta vän som jag kännt sen dagis och som också heter Sara, by the way. Vi försökte få över Lasse (grannen) och hans kompis att hjälpa oss att dricka upp baginboxen som föresten fortfarande är halvfull.. Kanske tur det att Lasse inte kom hit den kvällen eftersom Olas och mina halvdana fuling-skämt angående granne-granne relationen säkert skulle komma ut efter några glas vin. Hehe. 
Utgång blev det iallafall, fast innan blev det fest hos en annan Jossan som bodde redigt flådigt. Man märker så väl om någon är tät på badrummen i huset. De hade inte snålat på marmorn här inte! Trevliga människor, såklart, och sedan tog vi oss till Satin, också väldigt trevligt förstås. Som ni kanske tror så lämnade jag inte andra parten hemma själv utan han var och kände sig ung på Strömpis. Japp japp, lyckad kväll enligt mig =) 

Hela helgen har gått i ett, har inte haft en lugn stund förrns nu. Gick upp extra tidigt igår för att komma ut tidigt och köra distans innan det livs-viktiga årsmötet skulle börja. Jag blev redigt nöjd med det passet! Det är ju backar större delen av den sträckan vi åkte och om man kör med nån som är bättre blir det ju ingen vila överst på backen dvs. jobbigt hela tiden. Gött! O hade med sig en Coco Pops Rocks bar som jag fick avnjuta en tredjedel av överst på en backe. Mmm, den var så god så god....

Men ingenting att käka när man behöver andas med munnen, kan varna för det.

Körde några kort korta spurter för att öka de vita, snabba muskelfibrerna igår också. Under en spurt kände jag hur det högg till i hamstings fästpunkt, nära knävecket. Ajaj, hade dragit sönder något.. Kände samma, ihopdragande smärta under dagens backintervaller också. Fick bli fulkörning ála tryck-tramp resten av dagens pass. Men imorn är det vila!

Fick pris för Årets Prestation 2008 av klubben på årsmötet, det var trevligt. Kändes bra att någon uppmärksammat mina framgångar också. Undra vad nästa års prestation blir?? ;)

Nu börjar jag bli småhungrig, bäst att gå och lägga sig...

Ciao!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0