Söndag kväll

Åhh, vad härligt det är med en vårkväll, eller ja, intalar mig själv att det är vår ute. Har suttit en stor del av denna dag framför datorn och nästan gjort klart mitt projektarbete. Det gick segt tills jag drog en kanna moccakaffe men den har det bara svishat på tack och lov. Frågade han som också brukar vara här i närheten om jag var så att säga "jobbig att vara i samma rum som" efter att ha varit lite småsur på diverse ofunktionella datorprogram. Svaret blev nått i stil med "Nää, inte mer än vanligt" och sen ett flin.

Eftersom jag haft ont i knoppen sedan vi kom hem från tipspromenaden(?) ont i handleden och redigt ont i knät så hade jag inte tänkt lufta cykeln idag-tävlade ju igår. Men så blev icke fallet. Att se en halvstressad O komma hem för att byta från pendlingshojj till tävlingshojj för att ta ett kvällspass med Köttis, Magnus å Daniel gav mig ett cykelsug utan dess like. Jag slängde på mig lite kläder, klappade Allebiken snabbt och bar ner honom för trappen (oj, det där lät nog wierd). Gled förbi bilarna ut ur stan, bort från asfalt och cykelbanor och till de slaskvåta stigarna. Solen hade precis börjat gå ner.....en orange strimma smekte horisonten och gav skogsdungen ett så där magiskt ljus. Stannade till-va fan hade jag inte med kameran för? Just då byttes ljudspåret i min mobil till Repa skivan Otroligt skönt att gunga på på stigarna med., Mmmm.


Nu ska jag kolla nyheterna, måste vara uppdaterad ;)

Hajj

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0