Nyfiken i en strut

Jag är så nyfiken! Ola har en överraskning på gång (känner på mig att det är en stor en ;)) Han har skrivit ner, lite hemlighetsfullt,  att han ska iväg på ett antal hemliga möten i vår/sommar där han "kanske" ska lära sig att göra något nytt.. Och att jag "kommer att få reda på, och njuta av anledningen i framtiden.." Min första tanke var; "Jahaaa, kanske håller han på att fixa en fin trädgård till oss". Men den tanken är ju nästintill absurdum eftersom vi bor i en lägenhet mitt i stan (fast en önsketanke är det allt). Min andra tanke var om han skulle bygga nått, typ trädgårdsmöbler eller liknande, men hur faen skulle han få för sig att göra det?? Det verkar ju vara någonting beständigt eftersom han skrev att jag skulle få njuta av anledningen i framtiden. Och jag  tycker att ordet njuta alltid är i plural, så det så... Jag ska inte ha för mycket förväntningar, men det är ju det som är det roliga; att man inte riktigt vet vad som är på gång... =)

Jag har varit hos min mor hela kvällen och gjort en vitchokladtryffeltårta och en hallonmarängtårta till studenten. Tryffeltårtan la vi massa nötter på och vi frågade oss själva när den var klar hur mycket kalorier hela tårtan hade? ....vi kom snabbt fram till att vi nog inte ville veta.
Den ursnygga, retro á la naturale - kaffekvarnen på bilden fick jag med mig hem efter en snabb fråga. Jag har alltid gillat den, och hos mamma står den bara och samlar damm i källaren. Kvarnen kanske får hedersplatsen i lägenheten dvs en egen ruta i vita hyllan, vem vet?? ;)




Hajjkon bajjkon!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0