Midsommarhelgen á la Sara

Idag har det redan hunnit bli Söndag morgon. Igår var planen att vi skulle köra temporundan, för min del så hårt det gick utan att andningen sa ifrån och för olas del tyngsta växeln och styrketräning. Ola tog tydligen tiden som blev 47:30 min men då hann jag med att få ett anfall också efter kåvi. Igår klarade jag av att få andningen någorlunda lugn  efter ganska kort tid vilket är ett framsteg =) Jag höll mig på en konstant puls av 174 slag hela passet igenom (ca 6-7 slag över tröskel). Anledningen till att jag låg på denna intensitet och inte högre beror på att vid 174 känner jag inte av andningsbesvären alls lika mycket som om jag skulle snittat på 176 tex. Ointressant för er som inte tränar alls men säkert trevlig läsning för såna som jag ;) Ola åkte nyss ut med racern för att hinna med korset (örebrocyklisternas återkommande distanstur varje helg kl 10). Jag själv känner mig lite lyxig; eftersom jag tränar själv kan jag lika gärna sitta här i lugn och ro och blogga och unna mig att köra hemmifrån en halvtimme senare =) Det blir distans idag, eller snabbdistans kan man väl säga, ca 3,5 timme varav 1,5 timme av det består av asfalt fram och tillbaka kilsbergen. Det är ganska skönt att köra själv ändå, såklart alltid med någon hård musik i öronen. Det blir inte ryckigt intensitetsmässigt men visst skulle det vara kul med nån att skämta med längs vägen? Jaja, cykel är en ensamvargssport-särskilt om man kör mountainbike i damelit.

Här kommer lite bilder från helgen, se och njut!

keggamojj!!
  

Sådan dotter-sådan far. pappa konverterade till cyklistismen för nått år sedan.


Vad bjuds till midsommarlunch om inte lite recovery?


Det enda som inte gör denna måltid komplett är lite kolhydrater, eller förresten står det inte en sockerkopp i bakgrunden??


Sommarfröjd i en bild.


Saragjord hallonmarängtårta på midsommarkvällen....


Istället för shopping på marieberg blev det hojjåkning, fiskning och grillning hos olas pappa utanför hjortkvarn. Orsaken till att det inte blev marieberg igår var att vi hade kollat fel dag på busstabellen-det gick inga bussar. Dessutom var hela marieberg stängt hela helgen... =P Årets planerare 1 och 2? Don´t think so.  


Såhär glad var jag när vi kom hem, trots att jag var genomkyld.


Nu ska jag ge mig ut i solskenet och hitta lite fina stigar. Gött!

Ha det skönt! Kramas mera!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0