Ingen cykling idag

Igårkväll gick jag och klippte mig-hos en frisör! Kanske ska börja unna mig den lyxen framöver. Jag är en sann klipp-virgin som inte tagit ett steg innanför en hårsalong på en 5 år (eller är det 6?) Orsaken är att jag inte gillade deras snack, resultatet blev nästan alltid sämre efter klippningen vilket gjorde att jag ändå stod framför spegeln när jag kom hem och försökte rätta till skevheterna med en sax. Varför ska man då slänga ut hundralappar på eländet?
Jag är spontan. Det är bara sån jag är. Igår morse fick jag för mig att få det gjort. Ringde och beställde tid på första rasten-så nu fanns det ingen återvändo. Strax efter klockan 5 satte jag mig i frisörstolen, sa till frisören att klippa bort allt slitet. När det var gjort sa ja åt na att klippa lite mer... 25 cm klipptes bort men jag klassas fortfarande som jävligt långhårig eftersom det fortfarande når ner till brösten. Nästa gång blir det axellångt!



Det är säkert en del av er cyklister som undrar varför jag sitter och bloggar  efter kl 11 en lördag. Jo, det var menat att jag skulle kört med Ola och Daniel upp till kilsbergen idag. Om det inte vore för att jag känner på mig att det är några baktisar i kroppen som försöker ta över så skulle det blivit så också. Men ett tungt huvud med lätt huvudvärk, en touch av yrsel, en svettig kropp och en vilopuls på 90 säger att jag nog inte borde ge mig ut på långtur idag. Därför sitter jag här, som en och en annan Svensson och bloggar mitt under biketime. Jag tänke att jag ändå skulle hojja men i kärringtakt men då klev ola in i monologen och drog sitt "jag har över 30 års erfarenhet-ge dig inte ut på hojjen du kommer köra för hårt..." Så sant. Han känner mig, den grabben =)

En lång prommis ska det iallafall bli. Men med tanke på molnen så blir det nog en prommis i regnet.. ;)

Kramas mera!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0