Mountainbike SM-tempot

Idag gick SM-tempot av stapeln i Falun. 10,5 km lång var damelitens bana, herreliten körde två korta branta backar till så deras varv blev 12 km. Banprofilen var enkel att komma ihåg; första halvan av banan uppför och resterande nedför. Så var banprofilen iallafall men jag tyckte det var lite upp och ner-hit och dit under de sista kilometrarna ;) Regn och åska under natten till idag gjorde banan lite lerigare-lite tuffare. Men om jag ska vara ärlig så måste jag säga att jag hade förväntat mig en tuffare bana här i dalarna; en bana med fler killer-backar och tekniska stenpartier. Fast det är ju trots allt tempo så FÖR tekniskt ska det ju inte vara. Iallafall så är jag jäkligt nöjd över min insats idag-trots att jag bara kom på 11:e plats av 15. Att jag lyckades köra precis på gränsen till att andningsproblemen tog över och att jag inte fick något anfall-det är jag riktigt glad över. Jag har ju inte kunnat träna på intensiteter över 85 % av min maxpuls på över ett halvår men idag kunde jag komma över 90% utan att det blev stopp i strupen =) Skönt, idag var första träningen på väldigt länge då jag kände att jag kunde ta ut mig någorlunda. Så skönt! Farten har sänkts rejält sedan förra säsongen men jag ser ändå årets SM som en framgång =)

Imorn ska vi provköra XC banan; en bana med 250 höjdmeter per varv! Eliten ska köra 8 varv dvs 2000 höjdmeter-i tävlingsfart- i skogen! Jovisst, det är ju mountainbike....

Ha det nu ska trötta trötta Sara sova... Mmmm

//Sara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0