Hantverkarsara

Gud vad skönt att vara hemma. Gårdagen var hektisk med smidesgöra från förmiddan till kvällen, men ljusstaken blev äntligen klar!  Grymt fin va? 100% handmade. Tog ca 12 timmar att göra då uppvärmningen skedde endast mha av en propan/butan minibrännare. Måtten är 530 hög och 400 bred så den är ganska stor o maffig.. Undra bara vart den ska hänga.., Ola vill ha en liknande smidesgrej i sovrummet som i vardagsrummet, fast mindre. Den stora är ju ca 1 meter i diam och rymmer 16 ljus. Har sett ut en lite mindre likadan med 6 ljus som borde passa. Det hänger smide lite överallt och kanske blir det för mycket med tänke på att det bara är en två, men skite samma det är ju så fint!



Och här är vi snabba att ändra oss. IKEA blir det som sagt på fredag, men någon IKEAhylla i björk blir det ej, utan en brödform i stället. Igårkväll när jag kom hem visade gubben mig en annons på blocket som hade lagts ut bara någon timme tidigare. En snygg(are) men dyrare och betydligt bredare hylla i vit, högblank färg. Enligt annonsen var den 190 lång och 96 hög. Att den är så låg skulle bli jättebra för då skulle rummet som egentligen nog är för litet för att avdela inte se så litet ut. Dessutom har vi tänk införskaffa en fotölj och då skulle ju t.o.m jag kunna sitta ner och se över hyllan! Magiskt. Ett redigt lyft från hur det var innan.. 



Och Jennies gamla soffa ska bort också, O skulle lägga ut på kära blocket efter jobbet, Gött! (Till Jennie: Måste dock påpeka att soffan har varit jätteskön både att gosa i, sitta i och äta mat i ;) ) 

Nu ska jag snart pallra mig iväg och träna. Ska nog upprepa förra veckans program, om benen håller. Blev ju ordentligt körd av det så hoppas jag hunnit återhämta mig tills nu, finns inget annat att göra än att prova. Kalle (går upp i 15-16 iår)skulle ev komma dit också efter att ha varit sjuk länge. Får se hur det blir med det. Hoppas iaf att han kommer dit, ungdomsklasserna bara krymper och krymper..

Fortfarande hungrig efter en skål stadig havregrynsgröt. Ack ack ack. Äter lika mycket som en tonårspojke men hungrig ändå, vad ska det bli av lilla Sara..?

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0