Träning

Åkte iväg till träningen, lite stressad då Lill-Daniel satt och väntade vid stugan. Sitter och kollar på idrottsgalan vilket får mig att tänka på träning. Körde 1+3 intervaller dvs 1 min hårt (så hårt att jag precis orkar 1 min utan att kola) med 3 min "vila" (på dryga tröskelpulsen). Körde 8 st intervaller, hade kunnat köra fler, men tiden räckte inte till då soffan skulle anlända vid strax efter 7. Nedvarvning på dryga 10 min. Efter det blev det styrka; Marklyft, "fällkniven" (övre och nedre magmusklerna), utfall med vikter, modifierad "plankan" (effektivare bålträning) i set om 3 gånger trött. Eftert det var det stretch och snabbdusch och snabbcykling hem. Efter att bara ha hunnit trampa några tag på väg hem efter att ha svingat över benet över hojjen så sved det till rejält i benen. Mjölksyran var definitivt inte borttrampad men vad gör man om inte trycker på ännu hårdare bara för att känna smärtan lite bättre?? Sjukt säger nog de flesta, men man känner att man lever iaf. Resten av vägen flög jag fram i vinterkylan. Tävlingsinstinkten växer sig starkare ju närmare säsong jag kommer vilket visade sig idag när jag axa ikapp en bil på sjukhussträckan trots snöslirigt underlag. ..Jag vill vinna, komma först, ta ut sig till max, känna smärtan och glädjen, känna att man lever..
Såg just en talare på idrottsgalan som hade mist båda benen och ena armen i en olycka, men som kom tillbaka till simningen och kom 4a på paralympicsvm. Vilken kille och vilket psyke!
 
Just det, nya soffan kom idag. Den är varken nedsutten eller gul-grön-rutig ;)




Ang träning. Imorn blir det tröskelintervaller. Hårda intervaller blir nog inte vidare effektivt just imorn så det får bli såna. Sugen på min bike-to-be.. Sovmorgon väntar imorn.. Godnatt!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0