Bara räkmackan kvar

Såg att gubben min hade delgett sina läsare med mina betyg, den lille rackarn. Sista anmälningsdag till Högskoleprovet är ju den 15 feb men tror jag ska hoppa den här gången. För det första har jag inte 350 spänn över denna månad, sad but true. För det andra har jag gjort tidigare prov bara för att ha provresultaten som en sista utväg. Den utbildning som jag bestämt mig för- Biomedicinsk Analytiker har förhållandevis låga intagningspoäng, ca 17,0 vilket är ca 4,45 enligt omräkningstabellen till gamla systemet. Jag kommer nog ha runt 19,0 om jag inte lägger av helt med pluggandet men som min fysiklärare sa: "Ni är ju dumma om ni lägger av med fysiken nu för det är ju bara räkmackan kvar nu" och med räkmackan så menade han kärnfysiken, ni vet E=mc²  ;)

Nog om plugg. Tände nyss lite rökelse och det luktar inte lite alltså, nästan på gränsen att bli lite turkaffärskänsla här inne. Varnade om igelkotts-hals igår och den lilla saten hänger kvar än idag. Huvudvärken är dock bättre. Erbjöd mig nyss att gärna egen pyttipanna eller Hajkmat som min morsa alltid brukar säga, med chorizo, renkorv, potatis, lök och paprika men icke! Gubben ville hellre ha findus gräddstuvade pyttipanna med diverse E-ämnen.

Nu ska jag göra en produktbeskrivning av min ljusstake, sen är det handling och hämtning av almby-tröja som gäller =)

Ha det bra!

//Sara

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha själv hoppade jag av fysiken efter en termin x( Det är fysik B du talar om right, ? ;)

2009-02-10 @ 22:45:13
URL: http://pieceofsugar.blogg.se/
Postat av: Patrik P

Aaahh!



Säg till honom att Findus är förbjudet om han vill ha mer RisiFrutti, Felix där emot är bra grejor! :-)

2009-02-11 @ 12:04:14
Postat av: Sara

Erika: Fysik B är det jag pratar om, japp. Om man inte tänkt välja nån utbildning som kräver FyB så är det lugnt. Kursen bakning till vardag och fest eller keramik A är ju populära ;)



Patrik: Jag ska allt konfrontera honom angående hans matvanor..

2009-02-11 @ 13:25:30
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0