Uppladdning..

Hoppas inte gubben blir skraj när han ser att jag gått in på guldfynds hemsida, men en ring som jag varit sugen på i flera år är på rea. Tycker om ringar och rea. Fast att hosta upp över 2000 kan jag inte nu. Både jag å Olis är sugna på en hemmabioanläggning då dvdn börjar bli redigt kass. NetonNet anyone?  
safir, guld å diamanter
Har kännt mig lite seg, lite sömnig sådär i över ett dygn nu och det känns inte som om jag fått mycket gjort alls. Fick arslet ur vagnen ändå efter lite pepp om en härlig nora-sväng. Och vilket väder det var i morse! Får ju så lätt vårkänslor =) Körde ut strax efter tio, efter ca 40 minuters körning så kände jag att cykeln började gå som ett fartyg, visst hade jag fått pyspunka, ouch! Bara att bomba hem i medvinden, jag vill ju inte köra sista biten på fäljen och att ha med mig slang och pump är jag för oklok för. Vet inte hur många gånger folk sagt åt mig att jag alltid ska ha med mig slang och pump. Det blev tillslut ingen finfin nora-sväng utan en till runt omkring karslund-Närikes Kil. (Fy fan, nu är det melodifestivalen. )  Imorn hoppas jag på ett högtryck över sälen-mora området så att gubben kan köra in på min gissade tid 5:58.. (Tror inte det är försent att gissa tid än...) Håller tummarna för ett bra före!

Gjorde god soppa till mat förut (äter alltid soppa när jag är gräsänka). Kallar den Snabbgod Squash och Salvia-Soppa
Gör alltid soppa på det som redan finns i kylen och smakar av tills det blir gott med det som finns. Den tar knappt 5 min att göra om man inte är helt noobie, och det blir ju så gott.
Dessa blev ingredienserna:

Squash
Lök
Buljong
Lite standardmjölk
Salvia
Salt
Svartpeppar
Vitpeppar
Lite, lite Dragon
Maizena utrörd i lite vatten

Fräste upp squash och lök i solrosolja och hällde i vatten (lagom) och en tärning grönsaksbuljong. Kokade upp och hällde i mjölk och maizena. Maizena gör det krämigt utan grädde. Sen Salvian och resten av kryddorna, det är salivian som gör grejjen, så skippa för guds skull inte den ;) Gött blir det. Var försiktig med dragonen, den tar lätt över och då blir det inte gott, men lite lite gör soppan godare. Ut i köket nu och inponera på frugan!

Fick nyss mms av en gottegris som satt och åt kladdkaka med grädde och blev ordentligt sugen på min goda kladdkaka med nötter i.. Åh, gud så gott! Jag ska ju trots allt köra imorn men jag ska ju samtidigt gå ner till min matchvikt 50kg innan tävlingssäsongen börjar.. Pust!

Skicka gärna ett pepp-sms till min Gubbe inför vasan!

Ha en skön lördagskväll!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0