Bikinin byttes mot cykelbrallorna..

...igår efter att Ola droppat förslaget om att skita i cykeln idag och dra iväg till Gustavsvik med fenorna. Jag har ju fenor, cyklop och snorkel eftersom även jag gillar att snorkla och leka i vattnet men de var inte i närheten så lånade Olas andra
par med neopren-strumpor på först för att inte tappa dem. Vi hade riktigt skoj där och jag imponerade redigt med mina framsteg med tekniken. Synd att vi inte tog med kameran in men man vill ju inte att nån ska sno den när man är 4,5 meter under ytan. Använde min nya fina bikiniöverdel också, den som jag valde mellan den och en större men som kassörskan sa att "du måste ta den mindre för den kommer bli större i vattnet" ....Jaha?? Större säger du? (fick väldigt konstiga bilder i huvudet..) Men gjorde som hon sa, hon vet säkert bättre om såna saker ;) O la ut en sexig bild på mig på sin blogg http://cykelola.blogg.se Lite leddjursinspirerat foto kanske??

Efter leket i vattnet och köande för att få duscha bland gråtande ungar och morsor cyklade vi iväg mot Formosa ("stans godaste, och billigaste asiatrestaurant") på stortorget. När vi smockat i oss både röd och grön curry med kokosmjölk, ja vad ville inte gubben då än att köpa kaffebröd på konditoriet?? Ujujuj, den grabben kommer bli min död =P

Cykelresan i den rosa lilla kartongen gjorde detta mot semlan så den blev tillslut bara halväten..


Eftersom både O och jag har lite ätstörningar pga prestation går inte att ta miste om särskilt på kvällen då det brukar se ut såhär; Efter länge skruvande på sig sneglar han tillslut på mig från andra sidan soffan och säger med en lite nervös min "jag är faktiskt lite hungrig, kanske ska ta en filtallrik iallafall" Jag sneglar tillbaka och säger "jag är också hungrig". Sedan sitter vi bara där i hopp om att hungern ska tillta vilket hunger nästan aldrig gör, eller också går den av oss med dagens lägsta psyke och fixar käk. Några andra idrottande par som känner igen sig?? Patrik och Maria?? Vi är alla sjuka.
Efter äckelsemlan var det bara att dra iväg till några kompisar och kolla film. Godzilla originalet från 1954 och Fearless med Jet Lee såg vi. Fearless förr mig såklart mest i smaken då jag är helt såld på Kungfu-filmer. Fearless hade lite Den sista samurajen över sig. Det här med att börja om efter många snedsteg i en annan kultur och sedan komma tillbaka, klokare och på G är lika filmerna emellan. Allt med att förvara kina mot "yttre angrepp" genom att slåss mot amerikaner, fransmän, engelsmän och japaner finns ju i hälften av alla kungfufilmer. Efter lite kaffe gick jag hem. Blev medbjuden till Thao men hade redan planer för kvällen. Vi bjöd in oss själva till Olas kusse Linnéa på melodifestival-tittande och "parma-med lite ost-och basilika"-snittar. Några snittar blev det inte utan tjejkalas. Linnéas söta lilla dotter (som hoppade upp i mitt knä många gånger =) Åh! Moderskänslor..) och två av hennes kompisar som hade trott att Ola var en Olivia så det blev ju tjejfest ändå ;) Lite Vin, öl och köttfärssås-nötter senare tog melodifestivalen helt plötsligt slut efter en jäkla massa röstningsomgångar. O(livia) fick syn på hamstern i huset, hette han poppe? (kommer inte ihåg) som han blev kär i som alla andra hamstrar. Ett tag såg det ut som om poppe skulle föjla med hem men Frida (dottern) sa ifrån innan hon trött gick och la sig med sin lilla Mp3 med Ronja Rövardotter- musik =)
Påväg hem hade det börjat snöa som bara den så vi såg ut som snögubbar när vi kom hem. O oroade sig lite över om chefen skulle ringa och mota ut han i snön mitt i natten men samtalet kom passande nog precis när han vaknat, skönt.

Nu ska jag bränna lite fett. Cyklister norr om Örebro tycker säkert jag är fjantig som inte vill köra på 70-90 vägar i 15-20 cm kramsnö men har inga dubbar och dålig snöteknik så vill inte ge mig ut ensam på 4 timmars trafikerad-vägsväng. Det blir istället 3 timmar snölufs runt om i Örebro. Kommer garanterat vara ett lik när jag kommer tillbaka.. hehe.. Så ska det vara..

Ha det Gött!!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0