Underbart telefonsamtal

Har haft en intensiv förmiddag med två långa föreläsningar om cellmatrix och -rörelse. Både svårt och mycket att få in i huvudet. Under en bensträckare på förmiddagen så så såg jag att jag hade ett missat samtal från Ola, det måste hänt nått tänke jag, han brukar alltid smsa dagtid om det inte är jätteviktigt. När jag ringde upp visade det sig att han bara hade ringt för att säga de mest kärleksfulla orden jag någonsin hört, följt av ännu mer kärleksfulla ord. Han hade väl kommit till insikt hur jäkla bra vi har det tillsammans tänkte jag och log :) Älskar dig gubben!



Jag och min lab-partner hoppade över lunchen för att hinna göra en pipett-check innan vi blev stormhungriga. Pipett-checken tog 1,5 timme och det är så tråkigt! Väga in alla pipetter (alla biomedicinare har egna pipetter under hela utbildningen från 0,5-5000ul) på olika bestämda volymer, och så får det ju såklart inte diffa för mycket. Vågarna var dessutom jättekänsliga idag, trots att vi stängde alla dörrar så kunde vi inte öppna vågburen mer än 2 cm-precis så att vi fick in pipetten och vi fick tatera när pipetten stod över bägarn för att minska tryckskillnaderna! Olydiga vågar = inget kul när man är hungrig.

Just nu är jag hos far min och ska måla klart (ok, nästan) vårt nya köksbord. Vitt (men inte shubby chick vitt ;);) )

Ikväll kommer ormen hem till oss för att bjuda oss på pizza (Yes! äntligen!) och för att sova över i soffan då han inte vill pendla mellan stockholm örebro medans han går i skolan här. Så det blir inget mys ikväll, bara en klapp på kinden (på sin höjd!).

Oroar mig att kattmamman lejt bort vår lilla kisse i ren tant-virrighet =/ snacka om paranoid. Nä nu får jag fan ge mig.

//Sara


Kommentarer
Postat av: GT

TRETTONDAGSRACET MTB XC/CX TRÄNINGSRACE

Öppen Träningstävling onsdagen den 6/1-2010. Samling vid gymnastiksalen på campus roslagen i Norrtälje. Samma ställe som CKN´s MTB BANA. Samling kl 10:30 för att köra mastervarv. Gemensam start kl 11:00. Tävlingstid flest varv på 60 min. Klasser: 2 klasser/Herr och Dam klass. Racet kostar inget, inte heller fikat eferåt. Varmt kaffe & bulle/kaka bjuds cyklisterna på efter racet. Bana-info: Banan är kort ca 1-2 km beroende på väderförhållanderna, underlaget är lätt och slätt och man kan köra banan på crosscykel men mtbcykel rekomenderas. Ganska kuperat, tight och kurvigt bana.

2009-12-16 @ 20:26:53
URL: http://www.gunnar.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0