Ingen tävling i helgen för min del

Idag är det min sista dag på jobbet; ett tillfälle att visa sin uppskattning till sina kollegor i form av tårta. Synd att jag själv inte är där bara. Ola brukar säga att det är som att sova bredvid en kaffebryggare när jag är sjuk och så var det även i natt. Han sov sista timmarna på soffan away from the snoaring monster! Själv drömde jag att jag drunknade om och om igen - inte en flygande, rosa-häst dröm alltså. Mina halsmandlar har nästintill fördubblat sin storlek tills idag så den där drunkningsdrömmen kom nog inte bara av slumpen.. Fan och fan, när jag kände mig lite bättre igår jämfört med dagen innan så gav det falska förhoppningar om att jag var på väg upp ur virusets starka, oorganiska grepp.

Det är sådana här dagar som små guldkorn kan göra hela dagen; gubben min har skickat små gulliga sms, fräckisar och ringt och småpratat med mig samtidigt som han har kört Lundbergare i regnet. Sånt gillar jag skarpt =)

Jag kan nog säga redan nu att det blir ingen Finnmarkstur för min del. Synd, men jag kan inte äventyra min hälsa igen som jag tyvärr gjorde förra helgen. Jag måste låta mitt immunförsvar komma på fötter igen och det gör det inte om jag hela tiden slår omkull det genom att tävla som beräknat. Jag har haft halsfluss till och från i över ett år. Eftersom det är orsakat av ett virus så har jag ju alltid kvar det i kroppen men jag får sjukdomssymptomen (dvs viruset förökar sig och avger sitt "gift") till och från eller egentligen då jag har nedsatt immunförsvar eftersom det då har lättare att få överhanden över Saras lilla kropp. Jag ska försöka luska reda på om jag är kvalificerad att få ta bort tonsillerna - är det någon som kan någonting om detta? Det brukar ofta ta ett bra tag innan jag är helt symptonfri efter ett utbrott. Det som jag nästan stör mig mest på är att - till skillnad från en vanlig förkylning - så är det lättare att jag trillar dit igen och blir sjuk igen med samma kraft efter jag tränat en gång och trott att jag varit frisk. Som denna gång så blev jag sjuk ca 1,5 vecka innan vi åkte till Gotland. På gotland var jag inte frisk, och jag tog det lugnt pga detta. Jag körde i och för sig Gotland Bike battle som sträckte sig över två dagar men bara i en fart som många klarar av att köra med sjukdom-distansfart. Detta kanske upplevs som ett kaxigt uttalande mot mina konkurrenter, särskilt med tanke på att jag faktiskt vann loppet men om jag skulle ha pushat mig hårdare så vet jag att jag skulle blivit ännu sjukare. No doubt. Att tävlingen var i 4 etapper per idag med chans till att vila 20 minuter mellan etapperna var guld värd. Jag la mig oftast ned och vilade emellan, käkade lite, drack lite. Jag är nöjd över mig själv att jag lyckades hålla tillbaka mig under hela helgen (ok. det var väl under en etapp nr 7 som jag brassade på lite), men i det stora hela.

På svealandsmästerskapen i lördags kunde jag inte kontrollera situationen då jag verkligen försökte pusha mig - precis som man SKA i tempo. Men det gick inte, kroppen sa emot, och nu är jag mer sjuk än vad jag var innan. Att jag aldrig lär mig att säga ifrån.


Nu: på tal om något helt annat

Jag måste erkänna att jag blir lite provocerad av Lady Gaga, eller snarare videon. Här slår hon på stort och lämnar sin heder kall, utstött och nedtrampad i en skitig rännsten någonstans nordöst om ett ödelagt, mörkt industiområde.
Se själv, sitter inte "en blandning av Madonna-the sexy years och Christina Aguilera-the dirty years" som en smäck?

Lady Gaga - Love Game


Hajj från en ibumetin-pigg

//Sara

Kommentarer
Postat av: Patrik P

Bra Sara!



Att ta bort tonsillerna bode inte vara något problem efter så många återfall. Har du alla dokumenterade så knipsar de säkert direkt.



//Patrik

2009-08-26 @ 12:50:16
Postat av: Maxus

När utspelade sig Madonnas Sexy Years då? Jag skulle hävda 1983-1990, med sin absoluta kulmen i "Justify My Love"-videon.

2009-08-26 @ 14:45:41
URL: http://twitter.com/maxuswidar
Postat av: Sara

Maxus, jag ska inte ens börja att prata musik och årtal med dig - resultatet blir en imaginär ekvation (där jag är det imaginära) som du ändå inte förstår dig på ;) Tack än en gång för den finfina och välbehövda slutajobbet-presenten!



Tack för tipset Patrik!

2009-08-26 @ 15:34:53
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Maxus

Fegis. ;) Sant dock, jag utgick alltid från att Liggande Stolen hade något med sadistiska gynkor att göra.

2009-08-26 @ 16:06:03
URL: http://twitter.com/maxuswidar
Postat av: Sara

Liggande stolen? Ha! Är du född på 70-talet eller? =P

2009-08-26 @ 18:12:02
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Maxus

Hörrudu ditt jävla foster. ;) "Hej Matematik", på sin höjd en skrivmaskin och första bandet (A-C) av uppslagsverket FACIT istället för datorer i skolan och när man kom hem till den bruna manchestersoffan var barnprogrammet på TV antingen finskt stenhårt drama om barn som blev överkörda av tåget ("Det är ingen fara, mamma och pappa kan göra en ny syster") eller tjeckoslovakisk skuggteater om fackföreningsrörelsens uppkomst.

2009-08-26 @ 18:55:46
URL: http://twitter.com/maxuswidar
Postat av: Sara

Du snackar så jävla mycket skit =P

2009-08-26 @ 20:49:47
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Maxus

Gå och lägg dej, annars blir det ingen veckopeng. Din sponsor ringde, dom vill att du tar av stödhjulen nästa säsong.

2009-08-26 @ 21:00:00
URL: http://twitter.com/maxuswidar
Postat av: Maxus

Eller med andra ord: vi kommer att sakna dej på jobbet! =]

2009-08-26 @ 21:11:36
URL: http://twitter.com/maxuswidar
Postat av: Tina

ha, det var ju kul att veta att du bara slökörde förbi mig med 15 minuter...



Att ta bort halsmandlarna har jag gjort så det vet jag hur det är. Jag var konstant sjuk i ett hlavår innan dom dog mina. Sen fick jag lunginflammation eftersom dom inte fanns där och hindrade bacillerna. Men sen blev jag bra så jag ångrar det inte. Se till att vila mycket och vara så frisk du bara kan innan du gör det bara. Det gör ont, visst gör det det. Räkna med en vecka där du helst äter mjukt, utom panodil förstås. Å låt dom för gud sskull inte lura dig till att göra det med lokalbedövning. Tännk dig sjlv att ligga och ha halsen full med blod och grejs och inte kunna svälja samtidigt som dom håller på. Nä tack! Dom öppnade en halsböld på mig med lokalbedövning. Det skulle jag inte göra om om så livet hängde på det!

2009-08-27 @ 17:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0