chopping deer in my kitchen

Godkväll. Ikväll har jag hackat ett halft rådjur-nothing unusual I guess.. En god vän till mina morföräldrar sköt här om dagen ett rådjur i skogarna utanför deras hus i Hackvad- 3 mil utanför örebro. Och det är alltså det djuret som har hamnat på min diskbänk. En lyx idag att kunna äta vilt kött från trakten.

 

Till fredagsmiddag blev det ungsstekt lax, kokt potatis, kokta rödbetor och en godgod senapssås. Till dricka hade vi bara ett rödvin som ola hade fått idag av en kund som verkade kunna en hel del om drycken. Gott var det iallafall, en aning starkt kanske.

Nog med all mat; imorn beger vi oss till stora staden Kungsör för att köra Svealandsmästerskap i tempo där det är hela 3 damer anmälda i damelit. Yay.. =(  9,8 km relativt platt skulle banan vara. En bra uppvärmning och sedan hårdkörning kommer det att bli. Ajajaj...

Nä nu ska jag ägna lite gos åt älsklingen min.

Ha en skön kväll!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0