Gympass nr 2

Jag bugar djupt för ängeln Linnéa som lyckats fixa fribiljett till mig inför Rockklassiker-kvällen på fredag. Har prioriterat halvårs gymkort före helkvällen med Mustach, Heat, Dia Psalma, Dead by... Ja, ni kan väl läsa själva =)


Ska lova bjuda na på en ÖL det är hon värd.


Jag köpte alltså halvårs gymkort idag, tro det eller ej. Efter gliringar mot folk som får för sig en dag att de ska bli smala-köper ett gymkort och bara sitter i makinerna och snackar med polare så har jag nu köpt ett kort själv. Jag är fortfarande emot bitchiga halvfetton som sitter ivägen och klagar men det går faktiskt att uträtta något på gymmet med. Tycker dock konditionsträningen ska utföras på annat sätt, det ska inte vara så jävla bekvämt, utan det ska svida och göra ont och lungorna ska vara påväg upp. Träning för mig är inte att stå och snacka. Jag kommer använda kortet till att få explosiva benmuskler och starkare bål för att slippa få ont i ryggen vid tävling - detta är svårt eller svårare att träna upp på cykeln. Såg en tjej idag som satt i en liggcykel, hon var inte överviktig, gravid eller handikappad nä hon satt där och läste en bok och vispade runt benen?!? Snacka om samvetsträning á la Svensson.

Snackade raggningspotential med gubben förra gången vi var på Friskis (med vem annars ska man snacka det med än med sin partner? =P) Och vi kom fram till att den var god, lite FÖR GOD kom jag att få ta del av idag, gymtillfälle nr 2 på svettfabriken. Hade just slängt på vikter på benpressen då en minst sagt mogen gubbe kom fram till mig och försökte hjälpa mig (fast jag hade allt under kontroll) Han var väl en 60 bast. "Joo, du vet man kan ju höjja den här i ryggen här va, så slipper man få ont i ryggen, ja så brukar jag alltid göra va!"  Mhm, jag nickade bara. "Sen så finns det ju en spärr här va, så man inte blir mosad om man har 200 kg på.." Gubbstackarn satte sig och skulle demonstrera extremläget och hur den fantastiska spärren fungerade. När han erbjöd sig lyfta dän några vikter sa jag "Nä, nu ska jag nog klara mig själv, tack!"  Gubben stod kvar och småsnackade med sig själv, pust! Nästa gång tar jag med Ola. Gamla killar kan vara riktigt påstridiga ibland.

Nu måste jag få till ett pluggryck!

Auf Wiedersehen!

//Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0