Mitt (o)roliga liv just nu

Fyfan. Idag har jag mest varit trött, ont i knät och huvudet och halvtäppt i näsan. Trist. Jag har inte känt mig frisk sedan i januari då jag fick till 4 veckors (!) sammanhängande träning, det var så JÄVLA UNDERBART. Sedan dess har det varit mer eller mindre trögt både i huvudet och kroppen. Fick ett brev från min läkare igår att jag skulle komma in igen för att testa mig för glutenallergi vilket jag gjorde kl 8 i morse. 15 minuter senare skulle mitt seminarium börja på universitetet och jag var klar 8.20 vilket gjorde cykelturen tillbaka snabbare än vad mitt knä nog hade velat ;) men, jag har lärt mig att intala mig själv att inte stressa i sådana situationer. Det är skönt, jag tänker för mig själv att "jag kan ju ändå inte dra tillbaka klockan och att jag kommer fram när jag kommer fram". Även om jag har lärt mig att inte stressa i situationer som skulle varit pressande för många andra så är stressen av att inte kunna träna som jag vill värst. Helt klart. Denna känsla av att kroppen aldrig (förutom i januari :P) känns helt okej är rätt så knäckande. Kanske inte när jag bara hade känt av det i några veckor, men när det har varit närvarande i 1,5 år som nu så är det tufft när läkarna söker men ej funnit någon orsak/diagnos än. Låga nivåer av zink som tas upp genom födan vet vi nu, men så mycket mer vet vi ej.

 På dagens laboration mätte jag mitt Hb värde som var 135, vilket är normalt för kvinnor, och det hade gått upp från 120-125 som jag mätte förra gången. Men Hb ändras ju så lätt beroende på om det är morgon/eftermiddag, om man druckit ordentligt eller om man varit klantig vid provtagandet att jag inte lägger så stor vikt på det. Det som är lite skumt är att jag har lågt zinkupptag trots att jag äter varierat + multivitaminer för kvinnor + anioxidanttillskott + mivitotal ibland.... Äh, här ska inte spekuleras för mycket som ola sa igår kväll ;)

På lunchen idag fick jag veta att min då mest starka chans till jobb i sommar troligen försvann (står som reserv) vilket resulterade att jag impulssökte utbildningar till sommaren. Örebro län har konstigt nog inga kurser i sommar så jag sökte hejvilt distanskurser. Allt från dinosauriernas undergång till EU's hälsopolitik. Vi får se om man får nått napp där. I så fall får vi väl leva på att jag tar studiebidrag (2696:- i månaden) eller nått. Är inte desperat än, men jag skulle lätt gå ner på mina bara knän och be för ett sommarjobb om någon gav mig chansen. Någon som har ett tips?

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0