Akta er för den kanadensiska Biologi-nazin!

Rubriken ovan var det underförstådda meddelande som doktoranden Mattias försökte förmedla när han ryggade tillbaka när Hon uppenbarade sig. "Håll er i skinnet nu för faen.." sa han lite tyst fast att Hon inte kan ett ord svenska. Vi ska ha seminarium imorn med Henne och hon poängterade "that I would pick on you if you don't know the right answer, and I can me mean.."        ....OK., looking good for tomorrow, eyy lads??...

Nu har gubben somnat igen, men det kanske är bra så att han kan hålla sig vaken länge ikväll... ;)   Ett halft pinsamt dansprogramm börjar ju snart så han vaknar nog säkert snart...

Efter jag slutat fikades det på "Waynes Coffe" med några vänner. Scones med philadelphia och någon god sylt var det till. Dock inget kaffe, tror det var första fikan utan kaffe på flera år, makalöst..  Det pratades friskt om katter, vilket inte sänkte mitt (ny)vunna intresse för de små kissarna... Emil berättade om sin katt som älskade att åka traktor vilket ju kan verka pretty wierd, men sen inflikade Jonna att hennes katt inte bara gillade att åka traktor; hennes åkte till och med skolbuss! Katten hade inte bara råkat hoppa in i bussen någon enstaka gång utan den brukade stå och vänta på bussen, alltid på samma hållplats, för att sedan hoppa på bussen och sedan gå av den, alltid på samma hållplats, och vilken hållplats var inte det om inte där kattfan bodde..! Snacka om att dra det längsta strået. Jag skrattade så jag var nära till tårar.. Hon hade även en katt som blivit påkörd 3 gånger (vad de visste om). Han hade blivit påkörd så många gånger att svansen var sne på honom. Kissen med sne svans hade sedan plötsligt "försvunnit" för nått år sedan., man kan ju undra vad som hände med honom... Efter att jag och O suttit uppe och kollat på "Crazy Cat clipse" på yåtåb.com känns pratande katter och springandesiniväggkattungar plötsligt inte lika avlägset. ...Svenska Bonnkatter är sjuka djur...

Efter fikat svängde jag förbi Olas favoritaffär, nämligen Jack'n'Jones. En snygg T-shirt och en stickad tröja inhandlades då jag vet att han älskar överraskningar lika mycket som jag. Presenten var minst sagt uppskattad och det är skönt att iallafall få lura sig själv att man har pengar när man egentligen är ganska pank, eller vad säger alla ni andra studenter där ute??

Ha en fortsatt bra kväll!!   


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0