Blivit tappad och hittat stigen igen

Hejsan hoppsan.

I förmiddags var jag, än en gång, på skebäcks vårdcentral. Doktorn lyssnade, mätte, kände och efter att vi pratat ett tag om min sjukdomsbakgrund skickades jag iväg med en lab-beställning med 27(!) analyser som skulle tas. Allt ifrån blodvärde till Twarprov till antikroppsstatus till allergi skulle analyseras. Okeeej, sa BMAtjejen som skulle ta alla prover. Detta kommer att ta ett tag.... och hon började sätta klisterlappar med mitt personnummer på alla provrör i frigolitstället. Alla rör blev blodfyllda utom 2 st :P Läkarn hade sagt att det skulle nog ta runt 3 veckor innan alla analyser är färdiga för att de var tvugna att skicka några prov till ett annat sjukhus än universitetssjukhuset i örebro. Så - vi får se om 1 månad, eventuellt vad det är för knas med mig. Idag är jag varm, men inte feber, ont i huvudet och halsen och trött som en liten kattunge. Strandell (läkarn) trodde att det skulle göra mig gott att sänka mina mål/krav på mig själv inför nästa säsong till en rimlig nivå. Jag håller helt med honom. Jag är ju inte dum, men som tävlingsmänniska är det svårt att ha komma-i-mål som träningsmål. Jag kanske ska satsa på att köra långlopp iår? Förmågan att köra på tröskelintensitet i 5 timmar hade jag ju redan innan jag blev cyklist, och det är ju roligare med folk omkring sig istället för framför sig... ;)

Vi får se :)

Neo ligger helt utslagen på stolen bredvid mig och han ler och sparkar med tassarna i sömnen, kanske drömmer han om när han busar med pappaOla?? Han är så fin min lilla kisse...

Det blev klart idag att jag kan byta över till Biomedicinsk analytiker (BMA) inr. laboratoriemedicin men själva överhoppet görs först i årskurs 3 eftersom de 2 första åren har samma kurser. Tänk, att hålla och sedan uppfylla ett mål som jag satte någongång för 7-8år sedan. Det, är målmedvetenhet det!



//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0