Freak on a leash

Är frustrerad. Försöker plugga men kommer inte ihåg raden med text efter att jag läst klart den. "Spinothalamiska banor - anterior (gröv beröring, tryck) och lateral (nociceptorer, thermoceptorer)"... öh, sp... talospin... thal..? Vad fan var det? Det är hårt att plugga till tenta. Man får disponera hela sin tid på att försöka lära sig någonting man aldrig hört förut. Snabbt ska det gå, och dessutom så ska man ju faktiskt komma ihåg det. Vilka 5 muskler abbducerar benet? ööh, muskulus....... -blank-

Känns som om jag behöver ett bollplank som kan ge mig en rät och en avi och säga precis de ord som gör min hjärna fokuserad igen.


 

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0