Köpt skidor!

Sara ♥ Ola textat i fysiologisk biprodukt - är inte det romantik så vet jag inte vad?!




Längdskidor!
Men det kanske ni hade på känn. Jag och olis gick till Mega (örebros största kvalitétscenter inom skid- och löpsport) efter skolan och vi blev förvånade hur mycket snö det faktiskt har kommit under dagen, ca 15 cm på de ställen som inte plogats under dan. Jag fick ett infall igår kväll att jag skulle köpa skidor när vi pratade om att åka till Säfsen och hur det skulle gå till för mig att hyra längdskidor i örebro om det skulle bli så att vi istället skulle åka till Ånnaboda med några kompisar. Det går INTE att hyra längdskidor i örebro, konstigt nog. Alpinuthyrning finns det mycket av men om man bor i stora staden Örebro ska man väl ha råd att köpa egna - eller? Fuck this, tänkte jag; inte fan tänker jag slänga pengar på nått som jag måste lämna tillbaka.... Jag köper ett par, nu har jag ju det bättre ekonomiskt än förra vintern (csn is da shit)!
Ola blev så exalterad att han ville åka och köpa skidor till mig redan samma kväll, nej men de stänger ju snart sa jag och kolla på klockan. När jag kom hem idag på lunch-break i dryga timmen ville han gå och köpa skidor då innan jag åkte iväg igen till skolan... "Nej men gubben de hinner vi inte eftersom det tar 30min att bara gå.." Och när vi tillslut kom ut med skidor och pläxor från affären så stannade han mig och pussande mig i mungipan och sa "grattis till skidorna!" och berättade hur sugen han var att ta med mig på träningsläger! De kommande metrarna förekom denna dialog:

Ola: Imorn förmiddag! Då kan vi åka till markaspåret och åka skidor tillsammans!
Sara: Hmmm vore det inte bättre om jag började min skidkarriär på ett spår som INTE är örebros mest kuperade?
Ola: Joo, vi kan åka på gustavsviks golfbana!
Sara: Men behöver inte du sova då? Du ska ju jobba hela natten?
Ola: Njaa, jag blir ju så seg om jag sover länge på dan, några timmar på morgonen räcker!
Sara: Ok, då kör vi imorn då!
Ola: Men va fan, vi måste ju sätta på 2lager paraffin och tejp innan du kan åka!!
(diskuterar hur vi ska hinna med att preparera skidorna innan han börjar jobba ikväll, eller om jag ska preppa medan han skriker anvisningar medans han packar jobbväskan - kommer fram till att han skulle preppa skidorna när han kommit hem från jobbet imorron på morgonen)
Ola: Men fan, du kan ju inte åka! Du har ju inga stavar!
Sara: Nää, visst fan var det nått som fattades! Jäkla skit.  
(båda kollar på skidorna och ler)

Ibland är vi bra snurriga..! ;)

påväg hem med mina Salomon elite classic skidor och mina Fisher junior tävlingsplux (har små pengasparande fossingar....)


(Jobba på älskling! Inget godis (bara kaffe). spring ut och vältra dig i en snöhög när du håller på att somna!)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0