Kärlek, mat, helg

Har knappt tänkt på att skriva av mig här i helgen alls faktiskt. Helgen har varit som en minisemester och helt underbar :)

I fredags hade jag 2st körlektioner på förmiddagen sedan åkte vi och käkade lunch hos pappa; lax, potatis och hollendaise såklart (det får vi alltid där) Efter det hojjade vi hem, packade bikinin och cyklade till gustavsvik för att gå på relaxen. Jag som aldrig varit på gustavsviks relax blev positivt överraskad av omklädningsrummet, så många gånger som man kommit innanför dörrn till det vanliga omklädningsrummet; först klivit i nån smält-snöpöl, ramlat över någon unge för att sedan buffla sig vidare bland hårtorkande tjejer för att hitta ett ledigt skåp. På relaxen var jag ensam, det var dämpad belysning, varmt, växter och skåpen var snyggare + en stor spegel och en sminkhörna. Hmm, är folk som går hit lite, lite snyggare än de som går till det vanliga omklädningsrummet? Nää, troligen bara lite, lite rikare tänkte jag. Efter att vi suttit i morgonrock och gjort tjaaa - ingenting nyttigt i ett tag så höll Ola på att spricka av längtan för att gå ner och bada i upplevelsebadet. Jag säger bara det; om ni vill se någonting kul, ta med era män till gustavsvik och se de hur de föryngras med minst 20 år (bara efter första åket) ;)  Jag gillade vattenrutchebanorna bäst, vildforsen är huvudvärksframkallande och livsfarlig. En lårkaka, skrapsår och några svordommar sedare satt vi i bubbelpoolen, det var lite lugnare och skönare. Några riktigt underbara, kärleksfulla timmar senare cyklade vi hem för att kolla på film, Harry potter 5. Jag hade för mig att jag inte sett den men det hade jag visst gjort märkte jag efter en stund den hade bara inte varit särskilt bra.... (seems reasonable)

På lördag pluggade jag lite embryologi hemma, sedan på eftermiddagen blev vi bjudna på bowling av några kompisar som tack för kattvakt, jag förlorade stort (helvete!!) men jag hade en tendens att skruva klotet åt vänster med en halvmeter varannan gång, kan det bero på att jag fortfarande var mör i knogarna sen boxningen?? Eller bara att jag var onormalt dålig? ;P hehe. Efter det gick vi till en nyöppnad grekisk kolgrillsrestaurant som hade en ungersk servitris såg det ut som. Jag tog en kötträtt som innehöll; kycklingspett, köttfärsspett, gyros och lammkotlett. Inte dåligt till blandning! Min tallrik var fylld med kött + några potatisklyftor och en stor klick vitlökssvag tzatsiki och det var gött. Vi gick vidare hem till våra kompisar där vi blev bjudna på mint-baileys och kaffe och lite vin blev det också. Herrn i huset recenserar tvspel för studentidningen här i örebro så det blir alltid till att testa de nya tvspelen när vi hälsar på. Denna gång var det Lips som är ett sorts kareokeespel till Wii. Vi hade kört det på en fest vi var på förra helgen redan så vi hade kört nästan alla låtar redan men det var skoj ändå ;)

Igår lärde farsan mig att backa kring hörn och fickparkera bättre, det är väl just att backa in i en liten ruta så smidigt som möjligt som jag haft svårt med men det tycker jag att jag kan hyfsat nu :)  Bara nån lär en så.. På kvällen var vi med och hjälpte till vid barn/ungdomsträningen i mässan. Ola var lekfarbror och jäklar han passar som hansken för det; intensiv, uppfinningsrik och rolig - that´s my guy! :D På kvällen kom kusin-linnéa över och vi alla käkade min goda pasta carbonara och drack rött till, kaffe och chokladbuffé á la Sara&Ola blev det efteråt. Vid 21 började Johan Falk på TV och det var vi tvugna att se, riktigt bra...!

Gos, mys, roligt, kärlek och mycket mat har kännetecknat denna helg

Nu då? Joo, Neo ligger och purrar i mitt knä just nu efter att ha busat med en pinglande råtta sedan 7 i morse . katteungesov-dags!

Puss & kram

//Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0