Skidåkningstema på sporten

Idag var jag på mitt första programmöte; professorer, Gothfried aus deuchland, enhetschefer och representanter från olika terminer satte sig runt konferensrummet längst bort i prismahuset. I vilken ordning ska den här kursen komma till nästa årskurs? 3 helt nya kurser till termin 4 presenterades; alla verkade skitintressanta! Infektionsmekanismer hos baktisar, celler, organ, människa. Sånt blir jag taggad av!

En annan sak jag blev taggad av var på sportspegeln igår då de intervjuade en 19årig liten tjej som nyss hade vunnit VM i brottning i 51 kg klassen. Ingen muskel så långt ögat kunde nå, men ändå så jävla stark. Hon körde utfall med tunga vikter på skivstången men såg så klen ut. När hon öppnade käften var det såklart annorlunda. Fy fan vad skönt det skulle vara att träna och träna och tillslut slå kinesiskan där på VMmattan när det verkligen gäller! Lite senare, eller om det var innan, visades ett reportage om att norska idéer hade infiltrerat sig in i det svenska skidlandslaget. Men endast i herrsprintlaget så som jag fattade det som. Än en gång svär jag; Fy fan vad skönt det skulle vara att träna med de där killarna! Vilka muskler! Vilka breda axlar! "Ola! Ola! Ser du hur bred rygg de har?!" "Hrmf! Jaaa...." Killarna demonstrerade alla möjliga olika hårda övningar - de gick tillochmed på händerna. Händerna! Jag satt som paralyserad och njöt av utsikten tills den rörliga bilden än en gång förvandlades till en rullande boll.

Undra vad som gömmer sig i den här bussen??



//Sara

Kommentarer
Postat av: Kalle Kula

Undra vad som gömmer sig i den här bussen??

Ca 600 par skidor.

2009-09-30 @ 20:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0