Sjukligt beteende

Satt och kollade på Lyxfällan igår. Ekonomigrabbarna hade begett dig ända till Karlskoga från storstaden för att hjälpa ett ungt par med en pöjk på tre år och en på bakning. De hade: 980 000 i tiotals olika lån och krediter(!), ett hus värt 400 000 med fukt/mögelskador som skulle kosta lika mycket som huset var värt att reparera. Det värsta var att de inte trodde det var något fel. De hade inte ens råd att köpa mat för dagen, utan fick låna pengar till mat av tjejens morsa! Fy fan. Jag satt mållös med munnen gapandes, mest för att jag är genomtäppt men också för att jag var just mållös. Ola blev förbannad och var tvungen att gå undan till köket av och till för att svära för att de skuldsatta inte hade en aning om vad de höll på med. "Spoiled lant-brats" var det bästa jag kunde komma med.

Ja, jag är sjuk igen. Jag undrar om mitt immunförsvar sprungit iväg och gömt sig. Viruskördet är tillbaka. Känner igen det så väl vid detta laget. Genomtäppt med känslan av att man inandats någon frätande kemikalie i näsan som strålar upp mellan ögonen upp i hela pannan. Klockren beskrivning. Huvudvärken försvinner av ipren men utan tabletter är den absolut värst. Känns som om det är över/under-tryck i skallen på mig för det dunkar till ordentligt och gör skitont om man tex. ställer sig upp från sittande position. Har dock inte börjat känna av ont i öronen eller "skäret" i halsen än. Ska hålla mig lugn och sansad så kanske jag klarar mig...

I eftermiddag ska olis och jag ta en kärleksrunda på stan. Kallingar och shorts till honom ska det bli så det blir nog en trevlig shoppingrunda ;) Denna månad ska jag tänka lite extra på onödiga utgifter som tex. inträde (oj, där lät det som om jag skulle få för mig att göra något olagligt - inte skulle väl jag? =P) Vi flyttar helgen 24-25 oktober längre norrut så då lär jag få för mig att köpa hatthylla, skohylla, matbord, stolar etc. Det mesta begangnat förstås. Imorn ska vi förresten till Bra & Begangnat :) :) Älskar att gå på bra loppis, ger känslan av att "Åh, jag kan välja vad jag vill trots prisklass!" Töntigt, men så känner jag aldrig när jag går in i en vanlig butik. Har köpt riktigt fina, äkta smidessaker på loppis i perfekt skick som jag aldrig skulle ha råd att köpa obegangnat. Iallafall inte i samma kvalitet. Porslin och glas är också saker som är onödigt att köpa nytt. Kristallskålar (om man tycker sånt är fint) fås ofta för 1/5 av nyköpspriset. De lite äldre serviserna är oftast av bättre kvalitet än butiksny. Om man är ute efter kvalitet men inte kan lägga de pengar som krävs i butik är loppis ett bra alternativ. Man kan hitta så mycket. Ett porslin som jag tycker är jättefint är Rörstrands nya Kulinara.



Tänk att få äta kvällsmackorna  på det där fatet ;) Som tur är så lär det finnas en hel del porslin på B&B från 60talet som går lite i samma genre. Det är bara att leta!

Ikväll blir det resturangbesök på Efesos (grekinspirerat grill) med Maxus, Linus och hans sambo kl 20.00. Mums!

Ha Det!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0