Fått pippi och köpt villa

Ja inte trodde jag att jag skulle växa upp och köpa hem handgjorda pippihus att ha på balkongen. Näpp. Men så är det. Stans finaste och kitchigaste birdhus hänger snart på vår nya, vistelsevänliga balkong. Har redan börjat vänja tunnelgatans talgoxar vid svindyr föda i form av solrosfrön som annars brukar hamna på morgonfilen.



I eftermiddag kommer olis hem med pappas volvo eftersom vi ska stooorhandla på IKEA. Tror vi har en 15 saker hittils vi ska köpa. Allt från köksbord till plastbehållare. Fast ett köksbord följer nog inte med hem idag, vi får se.

Och sen har vi sett på Tinas sida att karlslund anordnar löptävling på lördag. Både jag och ola är sugna, fast båda vet att jag, med min löpningsotränade kropp kommer att springa tills jag stupar om jag får en nummerlapp på ryggen. Om jag inte kommer imål så kommer jag troligen ligga och tugga fragda med värsta sortens hamstringkramp i något dike med VCD-anfall på en ljudnivå av 112 dB. Tina, som skulle vara funktionär kommer få ringa till sjukbilen som plockar upp resterna av min kropp. Jag kommer att ligga sjuk dagen efter. Fan vad orutinerad man är!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0