UK vs. USA

...Be faithful dear readers though I have not much spear time...


Det har visat sig att en veteran som ska köra kumlacrossen nu i oktober ville ha Freewheel burning dånandes i högtalarna under starten. Eftersom jag står för 100% av den elektroniska musiken i detta hem så frågade ola om vi hade Freewhel burning när jag stod i duschen igår kväll. "Jajjemen. Det kan du hoppa upp och sätta dig på!" Älskar brittisk hårdrock. Det har satt mig och sambon i två olika lägren här hemma; han gillar amerikansk hårdrock med Metallica som absoluta masters. Vi har gjort en kompromiss, som i alla förhållanden: Vi använder min stereo och hans högtalare och talesättet "Först till kvarn får mala".

Sitter och lyssnar igenom mina favvoskivor med Judas; Defenders of the faith, Turbo, Painkiller. Rysningarna kommer väl var tione sekund eller så... ;) Konstigt det här med låttexter, de verkar aldrig försvinna ur hjärnan när de väl etsat sig fast. Känner så väl igen när alla melodier, gitarrslingor och extra ljud-godis så komma. Och "Out in the cold" är en enda lång rysning... Kan inte lägga upp ett live-klipp från youtube som är inspelat för 23 år sedan. Nej nej, det låter förjävligt, knastrigt och som om det är inspelat för just 23 år sedan... 

Har massa mer jag vill skriva om men nu måste jag dra mig mot universitetet för denna kurs första laboration.. 

To be continued.... 

//Sara


Kommentarer
Postat av: cecce

Hahahaha, vill inte vara den som är den. MEN <<spear>> betyder spjut. Jag tror du menade att skriva <<spare>> som betyder ungefär tillövers. Jääää!!!

2009-10-08 @ 12:00:23
Postat av: Maxus

Nu tycker jag nog att du var den som är den, Cecce. :) Vill bara tillägga att jag har spenderat en kväll i Karlstad med Simon Phillips som spelade trummor på Sin After Sin.

2009-10-08 @ 18:08:58
URL: http://www.twitter.com/maxuswidar
Postat av: Sara

Sorry, men gillar inte riktigt tidiga Judas ;) men anmärkningsvärt var det.

2009-10-08 @ 18:18:39
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Maxus

Världens trevligaste trummis. Inte mycket till skiva, men å andra sidan... utan den skulle vi aldrig fått Slayers cover på Dissident Aggressor: http://www.youtube.com/watch?v=oTtV0QYvuyI

2009-10-08 @ 18:33:11
URL: http://www.twitter.com/maxuswidar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0