Rapport från renoveringsstilleståndet

Det ger inte det minsta frid att komma hem när det renoveras, nya tapeter, alla träsnickerier ska målas, alla dörrar...

vårt vardagsrum, är det inte hemtrevligt?






Sovrummet blev nytapetserat i fredags. Roströd med guldiga rosor på. Det var inte jag som valde tapeterna utan det var ola som bestämt skulle ha den här och fan vad nöjd han var efteråt när han fick sin vilja igenom i ett av de fyra rummen ;) Och sen har vi kommit överens om att vi ska ha en kristallkrona i taget, sen ska vi sätta in vår stora nyinköpta spegel med fet silverram och ställa in några av mina smidesljustakar, det blir hot.


Vad tycker ni? Ris eller ros?


Ingång vardagsrum. Hallen kommer att bli snorgrön ;) min fvoritfärg


Igår kväll efter en aktivitet fick jag så ont i magen att jag bad ola att berätta någonting så att jag fick tankarna på någonting annat än smärtan. Jag sa "säg vad som helst, typ hur vi ska inreda i sovrummet!" Ola stackarn som nyss kommit hem från grabbfesten och var trött som fan gjorde ändå sitt bästa: "Jooo, vi ska sätta in kristallkrona ossen ska vi ställa in smide ossen när man lägger täckmatta så ser man.....så om man lägger grus på så ser man.....så serman hur ... hur olika personer.... när man tar täckpapp,,... hur olika personer är....." Jag vänder mig om: "Vad fan snackar du om?!?" Haha, du bara svamlar! Han är för söt, den karln. =)

//Sara

Kommentarer
Postat av: cecce

hahaha, din kärlek till färgen snorgrön är totalt irrationell och oförklarlig skulle jag vilja påstå..

2009-11-08 @ 13:36:35
Postat av: Sara

Mmm, men tack och lov så har jag inte mintgrön som favoritfärg längre. USCH!

2009-11-08 @ 14:23:49
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: martintrampar

Några röda lampskärmar alá horhus och saken e biff.

Fint värre.

2009-11-11 @ 17:19:31
URL: http://martintrampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0