Inflyttningsfesten - dagen efter

Såhär ser vårt vardagsrum ut, dagen efter...............


HA!, efter städningen såklart ;)

Då min kamera strejkar när ljussyrkan blir lägre än "starkt dagsljus" så kan jag tyvärr inte delge er några fina festbilder, den bästa jag har är denna som är på 2 st smsande turturduvor

man kan ju se liite färgskiftningar iallfall, alltid något =P

Vi hade gjort pastasallad till 30 pers som innehöll kyckling, bacon, fetaost, ruccola, soltorkade tomater, paprika, rödlök, tomat och ja-pasta. sen gjorde jag 3 såser bredvid med smakerna; vitlök/svartpeppar, senap/timjan/honung och chili/paprika. Den fick högt betyg och jag tror jag ägnade var 10e mening åt att: Ät lite mer, vi har massa kvar! Och på vår balkong står idag, dagen efter 2/3 av all pastasallad kvar, ca 15 kg. Så om det är ett cykellag på genomfärd genom Örebro så kan ni ju alltid skippa burgerking och titta förbi på tunnelgatan 8...


När man är på fest brukar de allra flesta lämna kvar sin medtagna dricka och jag tror fasen att vi gick plus på denna fest-så här fullt har vårt spritskåp aldrig varit! :)



De fina liljorna fick vi av kusin-Linnéa och glasvasen fick vi av Martin och Anna. Fast, vasen var tydligen en ljusstake enligt damen i kassan men vi tyckte den passade bäst som vas :) I den vita lådan ligger......: En ADVENTSKALENDER! Så barnsligt roligt :D Lisa, som vi fick den av, har suttit och slagit in paket efter paket för att ola och jag ska ha någonting att öppna på decemberkvällarna-och vi som älskar överraskningar!

Ha en skön 1a advent! (jag började tjuvelda min adventsljusstake i onsdags så jag leder ;))

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0