...

Igår kväll gjorde jag upp en månadsplan, som jag brukar göra varje månad, en budget. Det blir extra tajt denna månad med mobilräkningar från två operatörer, del av hyra, synundersökning, linsbeställning, Borlänge tour, tävlingshelgen i Borås och inte minst STUDENTEN. Enligt mina beräkningar går jag back med 30 spänn efter alla räkningar och då har jag inte räknat med några som helst nöjesaktiviteter som tex. studentkvällen. Det är många som frågar varför jag inte kör några långlopp, och alla blir lika ställda när jag hela tiden säger att jag inte har råd. Bli inte det! Ha! Jag är snart 19 och studerande, utan extrajobb-hur fan skulle jag ha råd att punga ut 500 i startavgift + soppapengar + ev. boendekostnad när jag får vända och vrida på varje krona redan som det är? Sa till gubben igår att; "Jag är ledsen, men jag kan inte anmäla mig till Lida Loop heller". Ola såg lite sorgsen men förstående ut och så sa jag att vi iallafall har varandra, och att det är det som spelar roll. Och det är ju sant; vi är tillsammans, vi lever inte i misär, och vi är lyckliga. Det är väl ändå det viktigaste? =)



//Sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kan åka med Ola kan inte han betala oxå då? han jobbar ju

2009-06-01 @ 21:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0