När Almby Ik anordnar ungdomsläger....

I helgen anordnar Almby IK ett ungdomsläger för klubbens medlemmar + några hulkar från kopparberg. Gårdagen startade med förberedelser bla; uppackande av 120 risifrutti, 30 påsar kanelsnäckor, 30 påsar cappocinogifflar, semmelbullar, 4,5 kg grillkorv och en massa korvbröd. Närmare 30 barn och ungdomar intog friluftshuset i Ånnaboda med stora förväntningar..

Vi delade upp oss i 3 grupper; de minsta knattarna i en. De större ungdomarna i en grupp och de största i en annan. Ola och jag åkte med i den "snabba"; 5 tonårspojkar mellan 14 och 20 år. Med testosteronen kokande högt över öronen på grabbarna så blev det mycket hetskörning, halvspydiga kommentarer, hopp och skratt. Det finns inga andra tävlingsinriktade tjejer än jag i klubben men farten som killarna i P15-16 har brukar passa mig bra =) Efter dryga  halvtimmen på förmiddagspasset så sprack pontus från kopparbergs kolfiberram.Det behövs så lite kraft på fel ställe.... hulken Pontus fick låna en hojj sen drog vi vidare till Suttarboda (vi körde samma sväng som för två veckor sen när vi körde med Happy-riders) Efter dryga två timmar rullade vi in till stugan igen för att sedan gå och käka lunch i resturangen; en gryta med vildsvin, ris och sallad - Mums! Eftermiddan bjöd på lite altenativ träning och sedan ett backintervallpass. Ola, som hållde i träningen hade nog en tanke att deltagarna skulle lära sig olika typer av intervaller. Tex. tröskel-, max- och styrkeintervaller. Så att man blir lite mer medveten om vad och varför man tränar som man gör. 
I slutet av det sista passet började jag bli sömnig. Inte trött i benen utan bara sömnig, troligtvis av att jag kört i skogen hela dagen, den stekande solen och att det är 30 småttingar omkring en. Ola hade fixat "en hemlig gäst" på kvällen som visade sig vara en trollkarl. Jag  hade förväntat mig en föreläsare om kost eller träning så jag blev smått besviken måste jag säga ;) Fast lite imponerad blev jag när han jonglerade med svärd... Efter lite korvgrillning åkte jag hem med tankarna på kursprovet imorn. Det är synd att alla aktiviteter ska krocka.

Nu ska jag "gå in i bubblan" tills imorn eftermiddag. Dvs. plugga järnet tills jag inte vet vad jag heter.

Ha en skön dag och cykla lite för mig - längtar till kilsbergen men det får bli efter måndag!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0