Den hetsiga, men trevliga fredagen den 8:e

Tjolahopp! Jag bokar alltid upp mina helger och eftermiddagar till max och så har även denna vecka varit-fullbokad.

I fredags fyllde min Ola 31 år, grattis i efterskott. Hade i hemlighet förberett en romantisk picknick med massa snittar (jag älskar snittar!), jordgubbar doppade i vit choklad och vin. Jag hade beställt strålande sol, vindstilla och 23 grader varmt men vädergudarna verkade ha sparat det braiga vädret till nästa helg då vi ordnar ungdomsläger i Ånnaboda. För det var inte 23 grader varmt och torrt i gräset, näpp, det var ihållande regn, kallt och blåsigt. Sinnesrik som man är så håller man då picknicken under tak där i stadsparken. Under tak i en park?, tänker ni men jag ockuperade faktiskt det romantiska mitt på stora scen i nordens kanske finaste park =) Lyckat blev det iallafall.

Efter att ha delat på en flaska bubbel cyklade vi snabbt hem för att städa, göra tårta och byta om; det skulle komma gäster om dryga halvtimmen...Effektiva och med ett gott samarbete så hann vi som vanligt i tid. Födelsedagsbarnet fick inte ett, utan två strykjärn (undra vem det är som bestämmer här i huset.. ;) ) De sista gästerna kom vid sju och de hade med sig en tårta, lite halvjobbigt faktiskt eftersom vi redan fikat upp en tårta, men den var god. De sista gästerna gick vid halv tio på kvällen och då var det bara att städa och packa inför lördagens tävling i Hjo-Högaliden race...




Denna goda tårta gjorde jag med rabarberkompott med vanilj som ett krämlager och med mosade färska jordgubbar blandat med grädde som ett annat krämlager. Visst låter det gott?? ;)  



Ska fixa lunch nu men återkommer med den, om möjligt, ännu mer fullbokade lördagen med lerig tävlingsbana, färgning av hår, hårdrocksskonsert och restaurantbesök....

Hajj

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0