23:00 minuter..

...blev min sluttid på den närmare bestämt 5,2 km långa banan runt i Örebro city med närmare 8000 damer anmälda. Liite fler än på en mountainbiketävling.... Vårruset har iaf avverkats och det var verkligen ett rus för mig som aldrig ens har varit i närheten till att löpträna seriöst. Näpp. Jag är en cyklist, mountainbikecyklist och vi springer inte om man ska vara gammalmodig =P. MEN det är faktiskt ganska kul, måste jag erkänna. Och min sluttid är inte helt rutten så något rätt måste man väl göra. Det var kul att jag omedvetet lade upp loppet ikväll som om det var ett XClopp; jag gick ut hårt som man gör i mountainbiken första varvet (för att få bra placering innan stigen etc.) för att sedan efter nån kilometer slå av på tempot och lägga mig i den intensitetszonen som jag orkar ligga i länge. Den zonen låg jag i tills slutspurten, då jag kände att jag ville låta de stora vita arbeta lite också ;)





Hajj hopp, nu blir det mer matte E plugg.. Ingen vila här inte!

//Sara


Kommentarer
Postat av: cecce o pappa

Imponerande teknik och flow har vi sett i dag.

En god löpteknik betyder att ha minsta möjliga energiförbrukning vid en given hastighet. Detta kännetecknas ofta av ett avspänt men spänstigt löpsteg utan för mycket rörelser i vertikal riktning

löpning ger definitivt en flow-känsla när det går bra.

Viktigare än allt annat är att löpsteget är lätt och ledigt. Alla muskler, förutom de som driver kroppen framåt, ska vara avslappnade. Löpsteget var vara mjukt och vägvinnande. Om man slappnar av i axlar och ansikte, och håller händerna bara lätt knutna, är det lättare att hitta det lätta löpsteget.

23 minuter är mycket bra Sara.

2009-05-15 @ 00:43:19
Postat av: Sara

Tackar tackar! Jag har fått det där med "flow" predikat för mig några gånger, tack! =)

2009-05-15 @ 19:21:29
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0