Blåmärken och tröttglada miner

Och tävlingspremiär blev det; men inte i strålande solsken, 18 grader varmt och torra stigar utan i 10 cm snöslask, temperatur precis över nollan och mulen himmel. Trots att det bara var två andra girls som också ställde upp idag så var det kul, skitkul. Säger det än en gång, Martintrampar hade störttrivts idag. Trots en miss (gick till fel sida av området vid letning av omklädningsrum och hamnade i en ishockey-turnering) då jag gick för att hämta min cykel med bara 20 min till start, så gick det bra ändå. Vill ha 40 min uppvärmning i vanliga fall, ingen stress! Varför jag inte drog mig svimfärdig som man så lätt gör på en tävling med stressig uppvärmning beror nog till 98% på att det blev en lång söndagsturcykling på det första varvet. Orsaken var det nerkortade startfältet pga att snön gjorde det nästintill ocykelbart som i sin tur gjorde så att starten var 1 meter från stigen. Banan bestod till 95% stig och när småknattarna ställde sig någonstans i mitten när starten gick så resulterade sista tredjedelen av fältet i en långsam långsam "springtävling med hojj". I slutet av första varvet blev stigen bredare än 20 cm och då stack Daniel först iväg som en spottstyvel från elefantgången och sedan jag efter. De resterande fem varven gick bra, krashade runt 8 ggr men bara 2 ggr gjorde det ont som faen så det får väl vara nästintill godkänt. Får se hur långt in på säsongen det går innan jag slår mitt blåmärksrekord på 32 st från förra säsongen?? Imponerade på Ola i en hal utförskörning när han varvade mig och jag måste erkänna att jag tycker att jag hade bättre teknik än de som var runt omkring mig. De många springetapperna uppför hala berghällar gjorde mig trött då jag är en stolt cyklist, och EJ en löpare. Ola kom tvåa idag trots sina nyfunna gubbfasoner om att is är halt, kallt och ont att slå i backen på. För is var det massor av idag, och lerpölar och slask i stora mängder ;)

Ska kanske tillägga att min vänstra fot pekar åt vänster och inte rakt fram pga en av de onda krasherna idag där jag sopade i knät illa. Ola går hukad och vaggande som en gammal gubbe för den hemska träningsvärken han fått idag från hårtkörningen på gymet igår. Gissade om det såg kul ut när vi vaggade fram i 2 km/h de 5 km till och från mataffären? =P


Imorn ska vi vara lite rebelliska (fast åt fel håll?) och sänka medelåldern i Stadsparken. Det är nämligen en tipspromenad som börjar kl 10 där man kan vinna presentkort på både ICA och Biltema. Taget!


Såhär ville jag ha det idag, men hur mycket ska man begära av mars månad??


Hajj

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0