Rödvin och gigantiska händer

Vaknade upp efter en nästintill otrevlig natt med magsmärtor samt en högljudd fläkt som hindrat sömnen. Svalde till och halsen sved som svar. Ola hade som vanligt kommit till sängen med ljuvligt moccakaffe ångandes runt honom. Jag kallas "sovgris" på hans blogg eftersom jag sover till 8-9 varje helg. Fnys! ;) Antingen döljer det varma kaffet halsonten eller också var det bara morgon-ont; nu ska jag iallfall träna så jag tänkt dvs 2 h tävlingsfart. Rundan har inga betydande backar så jag kommer nog att hålla runt samma intensitet hela tiden är det tänkt. Nått att fylla på med under vägen är ett måste annars måste jag måste jag sänka hastigheten efter den magiska kolhydratgränsen 1h 20 minuter.. En garanterat SKITTRÖTT Sara kommer att komma hem runt lunch så var redo med recovery gubbe!

Igår fick vi ett infall at vi skulle käka pizza på Salad-inn. Resultatet blev Meze-tallrik och rödvin på Bredbar. Ola och jag tål ungefär lika mycket av det sk. "giftet" så efter ett varsitt glas rött gick vi trallandes hem över staden- kära och lite halvfula. Hela innerstaden har blivit besmyckad av konst i dagarna sk Open Art. Ett exempel på ett sådant konststycke är en gigantisk hand som sticker upp ur svartån vid slottet och pekar på olika byggnader... Ja, ni utomläns ifrån har fattat helt rätt; det är någonting med oss Nerkingar som inte det står rätt till med.. Lite för glada gick vi förbi ett nyuppsatt verk som igår mest verkade vara grekiska. När vi förstod det genialiska att texten speglade sig i vattnet och blev en fin mening blev vi högljutt gladare och på ett sätt rätt stolta över vår stad. Visst är slottet i bakgrunden vackert?




 

Nu ska jag ut och köra hårt-är fortfarande för mätt sen frukosten så för att inte pjuka så väntar jag nog ett litet tag till,...

Ha det!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0