Aahh, Asian..

Sitter här med nybryggt moccakaffe. Extra trevligt då det var bönor av Monsun Malabar, vilka är mina favoriter. Mmm, man skulle ha lite god mörk chocklad =) 

Har fått många fiiina bilder över mms av Ola, han har upptäckt att hans nya mobil har massor av effekter så det är väl att leka med sin mobil som tar upp mest slötid där uppe kan jag tänka mig. Kan meddela för dom som är intresserade att han kände sig seg i skidåkarmusklerna idag och fick avbryta morgonens pass, dock kördes det löpning nu på eftermiddagen så vitt jag vet. Gubbarna/männen/pojkarna hade hittat ett finfint flackt spår nära kläppen. Fick dessutom en bild på deras boende, lite lägre standard, men mitt i backen! 



Ica's tidning Buffe låg i inkastet för några dagar sedan och förutom en massa rabatter så låg där en kalender. Reklam värd att spara brukar alltid hamna i badrummet (av någon konstig anledning). Iaf, på framsidan var det ett äppel-i-korg motiv som jag fastnade för och tänkte; det där skulle ju passa finfint i en ram i köket.. Nu ligger bilden här på vardagsrumsbordet, snett utklippt men det gör ingenting.. Påhittig är man iallafall =)
Just nu är vardagsrummet knökfullt; två 3sitssoffor, ett bord, ett stort soffbord, ett tv-bord, en stor byrå och en makalöst fin bokhylla, för att inte glömma akvariet på ca 400 liter. Allt detta på drygt 15 kvadrat, tight!

Handlade på Lucullus på vägen hem, broccolli har jag varit sugen på i flera veckor snart.. Strange cravings anyone? Haha. Konkade mig förbi mjölken och kom till Asiat-hyllan.. Mmmm, vet inte hur länge jag stod där, vred och vände på alla såser, läste innehållsförteckningarna, som vanligt. Mitt nyvunna intresse för asiatliknande mat verkar ha slagit rot. Skulle vilja gå hem med hela hyllan och bara leka och experimentera.. Dock slog priserna tillbaka mitt begär. Den frysta broccollin började tina (jag vet, det är mycket godare med färsk men det kostar därefter) så jag tänkte Fuck this nu går jag till Ali Babba och handlar samma grejer för halva priset, det gör väl ingenting att det står på arabiska..? Sagt och gjort. Läsa på innehållsförteckningen är prio ett inne på Ali B, man vill ju inte gå ut med inlagd getost i alladob med förhoppningar på en god middag. Oyster sause, fish sause, thailandsinspirerad "curry" och kokosmjök utan E-ämnen inhandlades. Och för vad? 40 spänn? Skrattretande om man jämför med placet mittimot.
Skitgott blev det iaf, godare än vilken asiat-restaurant i stan, lovar ;)

Jag tror jag är den enda jag vet i min ålder som gillar "Vad blir det för mat" med Per Moberg, the tough guy. Om ni har sett det så vet ni vad jag menar och om ni inte sett det så är matlagningen precis så som man tror att just Per Moberg lagar mat. Det är lite Strindberg över honom. Och en redig man som lagar man är ju alltid fett med najs för att sno Ola's uttryck. Men han verkar vara skön, och så påminner han mig om min mors matlagning, om det är en positiv sak kan väl diskuteras, haha..




Nu ska jag fixa lite... Hej svejs

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0